Ik heb toch laatst verteld dat ik de Beebox uitgetest had, vanwege de koolhydraatloze mogelijkheden?

beebox

Nou, dat muisje had nog een flinke staart. Op de website stond dat je 2 weken mocht proberen. Daarna mocht je zonder opgaaf van redenen (waar ze je natuurlijk wel naar vragen, maar dat begrijp ik) opzeggen: binnen 14 dagen na ontvangst van de eerste box. Ik had de tweede box gekregen op vrijdag en de zondag daarna heb ik via de website de box weer opgezegd. Er zou dan contact met mij worden opgenomen door de plaatselijke distributeuse.

Toen ik op woensdag nog niks had gehoord, heb ik de distributeuse maar even gemaild, want als het fout zou gaan, kon ik nog op tijd een formulier (dat ik inmiddels ook ergens had gevonden op de website) opsturen naar het hoofdkantoor. Ze mailde direct terug. Jammer dat ik weer opzei en het was nog voor donderdag, dus deze week kreeg ik dan de laatste box. Ahum. Ze was in de war met de normale opzegtermijn, waarbij je vóór donderdag al moet laten weten dat je de vrijdag een week later geen box meer wil ontvangen.
Ik terugmailen: ik hoop dat je met deze week afgelopen vrijdag bedoelt, want volgens de probeerweekregels… Dat is ook logisch in zo’n probeerweek, want anders zou je al moeten opzeggen nog voordat je de tweede box überhaupt gezien, laat staan geproefd zou hebben!
Deze keer duurde het antwoord iets langer (ik denk dat ze even iets moest navragen), maar inderdaad, ik had dan de laatste box al gehad. We wisselden nog wat ervaringen en informatie uit voor de toekomst en dat was dat.

Niet. Eerst kreeg ik al een mailtje hoe laat de volgende box bezorgd zou worden. Vergissing, dacht ik, ze hebben de opzegging nog niet verwerkt, maar het zal wel goed komen, Deborah weet ervan. Nee dus; op vrijdagavond stond daar een vrolijk meisje met een goedgevulde oranje box op de stoep. Sorry, ik heb opgezegd, maar nu je hier toch bent, ik loop even met je mee naar de auto, want dan kun je fijn dit lege krat even mee terug nemen (ook weer opgelost).

Nou, nu zullen ze het toch wel begrepen hebben? Ben ik toevallig een paar dagen later aan het internetbankieren, zie ik dat ze die box (voor  € 49,00!) toch hebben afgeschreven!

Gelukkig kun je zo’n betaling tegenwoordig met een druk op de knop weer terug laten halen, maar jakkes!
Beebox, als jullie een succes willen maken van die box en dat zou heel goed kunnen in de wat alternatievere hoek, dan moeten er nog wel een paar flinke punten op een I worden gezet!

Léia

 

