Je zou het niet zeggen, maar ik heb (in ieder geval vandaag) een gloeiende hekel aan vakantie! Tenminste, als je had bedacht dat je in die vakantie een heleboel nuttige dingen zou kunnen doen, en als het dan zover is, dan komt er gewoon niks uit je handen!

Ik lees de ene na de andere cursus, blog, checklist, en elk boek dat ik maar kan vinden dat me op weg wil helpen om mijn dagen nuttiger en voller te besteden, zodat ik met een tevreden gevoel naar bed kan gaan.
En wat doe ik? Nou, gister heb ik een behoorlijk stuk gebreid. En vandaag kwam ik erachter dat ik in plaats van het armsgat, de hals had zitten minderen. Alles weer uithalen dus. Bah!

vesje

Mindfulness, dat helpt ook goed tegen depressies en als het zo door gaat, beland ik zeker in een dikke vette depressie ja. Ik heb daar nog een fijn doeboek voor in de kast staan. De opdracht voor week 1: elke dag een uur lang op je rug gaan liggen en niets anders doen dan je lichaam voelen. Een bodyscan. Oké jongens, ik wil best wel wat bewuster hapjes in mijn mond steken, al gun ik het me daarna niet meer aan tijd om mijn dagelijkse sudoku uit de krant te maken. En laat ik de sudoku liggen, dan belt m’n zus. En ondertussen loopt mijn planning in de soep. Maar een uur op m’n bed gaan liggen om door m’n tenen te ademen, een uur!, dat wordt hem echt niet.

mindful

Toen ik het nog druk had (vóór de vakantie) was ik lekker bezig met mijn cursus Portugees, maar sinds de scholen dicht zijn is mijn Portugese boek ook dichtgeslagen! Hoe kan dat nou toch?

Morgen komt mijn dochter en moeten we de auto’s poetsen. Zij de hare, ik de mijne. Dat hebben we afgesproken. Ik wil niet iets moeten in de vakantie, maar werkelijk, ik ben blij dat ik morgen even geen tijd heb om ‘vakantie’ te hebben en weer zo’n nutteloze dag door te brengen… En het is nog slecht weer ook. En er ligt boven genoeg strijken. En ik moet nog teksten schrijven. En ik zou de bijkeuken opruimen. En nog vitrages naaien. En de bedden verschonen. En de hond knippen. Aaaaaargh! Vakantie, bah!

Léia

 

