Het is werkelijk een schande, maar ik kan er weinig aan doen: mijn oh zo lieve, meestal nogal bang uitgevallen hondje Tessa, heeft het niet op postbodes. Nou, misschien dat ze de postbodes op zich nog wel mee vindt vallen, maar ze moeten gewoon niet aan haar brievenbusje komen! Daar wordt ze wild van. En niet zo’n klein beetje ook. Regelmatig liggen de reclamefolders tot snippers verscheurd verspreid door de hele gang. In mijn administratie bevinden zich meerdere door haar tanden geperforeerde poststukken.

Het is een gewoonte die ze waarschijnlijk heeft aangeleerd toen ze nog alleen thuis was terwijl ik aan de BF-weg les gaf. Ze heeft toen met hand en vooral tand het pand hier verdedigd tegen alles wat via de brievenbus binnen probeerde te komen.

Nu ik thuis werk en de postbode vaak al aan zie komen, kan ik haar meestal net lang genoeg bij de brievenbus weg houden om de postbode voldoende tijd te geven zich uit de voeten te maken. Daarna valt ze overigens alsnog de post aan, tenzij ik haar in de race naar de voordeur weet te verslaan.

Postbodes vinden dat niet leuk. Reclamebezorgers ook niet. Er is er eentje bij die de reclameblaadjes gewoon buiten op het krukje bij de deur legt. Er is er trouwens ook eentje die de hond zit te treiteren door het papier heen en weer te schuiven door de brievenbus, net zolang tot Tessa helemaal hyper alles in kleine stukjes naar binnen heeft gescheurd. Jammer dat.

Vorige week echter, heb ik een manier gevonden op postbodes nog meer op stang te jagen dan met zo’n wildverscheurende hond.

Tes kort

Er kwam er namelijk eentje een pakje brengen (ja, boeken ja) en ik moest er even voor tekenen op zo’n handheldje. Zo’n apparaatje waar je met geen mogelijkheid een fatsoenlijke handtekening op kwijt kunt, maar dat zal ze ook een rotzorg zijn. Alleen, het was nogal regenachtig en dat schermpje zat vol druppels. Dus wat doe ik? Ik veeg even met mijn mouw over dat schermpje. Oeps… daar gebeurde van alles. Dus ik geef het apparaat terug aan de postbode… sorry….

Heb je echt nog nooit iemand zo geweldig geïrriteerd gezien. Hoe ik het in mijn hoofd haalde. Wie doet dat nou!? Ik moest daar afblijven. Dat soort handelingen was ten strengste verboden! Tja, ik denk dat die mensen gewoon zo’n apparaatje meekrijgen met een minimale instructie hoe het werkt. Je doet ‘gewoon’ zo en dan tik je ‘gewoon’ hierop en als je dan een handtekening hebt, dan doe je ‘gewoon’ dit en dan ga je naar de volgende. Er heeft nooit iemand gezegd wat je moet doen als zo’n maffe huisvrouw het schermpje even droog gaat staan vegen en dan je hele programma in de war stuurt…

Dus, heb je geen hond, maar wel een vervelende postbode, dan was dit mijn tip. Kan je lachen…

Léia

