Behalve Hello Fresh, de Streekboer, de Jumbo en de Albert Heijn, neem ik ook wekelijks wat af van Kaasboer Siebren. Kaas, meestal, maar ook eieren, nootjes, worst, soms een bakje ei-bieslooksalade en een enkele keer zelfs een flesje wijn. Die man komt tenslotte speciaal met zijn mobiel naar mijn huis en dan loopt hij ook nog de laatste 50 meter, want ik woon aan een autoloos pleintje.

kaasboer siebren.jpg

Nou gaf ik tot voor kort op maandagavond les in Drachten, voor Fabius opleidingen, aan een groep dames die administratief medewerkster wilden worden. Van 19 tot 22 uur. Dan nog even afsluiten, soms even napraten met deze of gene, naar huis tuffen en soms moest ik dan zelfs nog even iets te eten klaarmaken. Je snapt: op maandag lag ik altijd pas laat in mijn bedje.

Dat was niet zo erg, want op dinsdagochtend geef ik geen les (in ieder geval nooit voor elven), dus dan kan ik wel even wat langer blijven liggen. Maar consequent élke dinsdagochtend om 9 uur werd ik wakker gebeld door Kaasboer Siebren. Nog vast in slaap (althans tot dat moment) lukte het mij niet het halfnaakte lijf uit bed te hijsen en meestal kwam ik niet verder dan de gedachte: “F* kaasboer Siebren!” Maar als ik dan even later beneden kwam en ik zag het foldertje op de mat liggen dat hij achter had gelaten, dat vond ik het ook wel weer sneu.

Niet getreurd, ’s avonds komt hij consequent nog een keertje langs. En dan ben ik meestal wel gekleed en aanspreekbaar, dus uit schuldbesef koop ik dan maar die nootjes en die wijn als ik helemaal geen kaas nodig heb.

En al die tijd (nu al bijna een jaar) heb ik mij af zitten vragen: Waarom slaat die man mij niet gewoon ’s morgens over? Ik heb nog nooit de deur open gedaan en hij maakt mij elke week weer wakker! Als ie dan toch ’s avonds nog een keer hier langs rijdt, waarom slaat ie mij dan niet gewoon ’s morgens over!?!

Fabius is nu afgelopen, de dames zijn geslaagd, ik ga op maandagavond op een vrij normale tijd naar bed, dus vanmorgen stond ik ruim voor negenen op, om kaasboer Siebren te kunnen begroeten…. Inmiddels is het bijna 10 uur en hij is nog niet geweest.

Laat nou uitgerekend vanmorgen die man gedacht hebben: Laat ik maar stoppen daar iedere dinsdagochtend voor Jan Siebren naar de deur te lopen en twee keer luidruchtig op die bel te rammen, ze heeft immers nog nooit opengedaan! Ik rij er vanavond wel even langs… Tenminste, dat hoop ik dan maar, want nou zit ik wel mooi zonder kaas!

Léia

