Natuurlijk mag breien niet ontbreken bij de dingen waar ik blij van word, maar eigenlijk hou ik van allerlei soorten handwerken. Haken vind ik ook leuk en borduren in allerlei verschillende technieken.

Zo was er aan breiwerk het afgelopen jaar:

Twee sjaals (waarvan eentje met mouwen). En natuurlijk wel 3 paar:

sokken! Niet echt veel voor een heel jaar, maar ik heb ook:

gehaakt! Een mandje, een omslagdoek voor Lara en een Ipadhoes.

En dan heb ik zelfs nog een beetje geborduurd:

borduur

Maar daar moet nog veel aan gebeuren. Borduren is een ongelooflijk geduldwerk en dat gaat me nu allemaal wat te traag. Breien of haken, dat schiet tenminste op.

En wat ontbreekt? Er is dit afgelopen jaar helemaal niet genaaid! En dat voor een coupeuse! En dat met al die honderden lappen die links en rechts door het pand in dozen staan opgestapeld! Wellicht ga ik daar de komende zomer, als ik tijd heb om die dozen weer eens uit te pakken en al die lappen te sorteren en mijn naaimachines van zolder te halen, weer eens mee aan de slag. Want naaien, daar word ik eigenlijk ook wel hartstikke blij van…

Léia

