Gister heb ik 3 herexamenkandidaten afgeleverd, eentje voor Engels, eentje voor wiskunde en eentje voor economie. Het was een pittig weekend. De komende week is voor mij nu nog spannender dan de voorgaande weken, wachtend op de uitslag! Hier staat een heel jaar op het spel…

Weinig tijd voor bloggen dus. En ik heb nog maar een paar te gaan! Even de kopjes erbij dan maar:

kopjes.jpg

Waar ik ontzettend blij van word: de Hylper kopjes van Douwe Egberts.

Ik heb ze al 4 jaar en ze zijn ijzersterk. Helaas had ik er al wel een paar gebroken, direct nadat ik ze had gekocht. Ik was naar Joure geweest, naar de DE-winkel (die er nu helaas niet meer is. Ergo, ik kom eigenlijk nooit meer in Joure, want wat moet je daar als er geen DE-winkel meer is? Oh ja, Ajoure, de wolwinkel, die is wel echt de moeite waard!) en daar hadden ze alles netjes verpakt en in een stevige plastic tas aan mij meegegeven.
Maar ik had nog meer tassen en doosjes en losse rotzooi en dat moest natuurlijk allemaal tegelijk mee naar binnen! Dus toen ik met mijn armen vol stond te klooien om de sleutel uit mijn jaszak te halen, liet ik de plastic tas van DE vallen, pats! op de betonnen stoep…. Ik ben diréct teruggereden naar Joure om nieuwe kopjes te halen! En daar heb ik nooit spijt van gehad.

In het gebruik is er nog nooit eentje kapot gegaan en ik heb hier ondertussen al honderden kinderen over de vloer gehad die eruit dronken. En ze mogen in de vaatwasser!
Ze waren niet goedkoop, maar ik heb er zoveel plezier van!

Eigenlijk zijn er best veel dingen waar ik blij van word. Misschien kan ik er al mijn laatste blogjes wel mee vullen…

Léia

 

