Eén van de dingen waar ik nog steeds het allermeest van kan genieten:

bankje
Mijn schommelbankje.

Het kostte bijna niks, heeft de eerste jaren dik in de lak gestaan (met nog een luifel erboven) en een jaar of twee terug heeft Nico, mijn toenmalige vriendje, alles nog eens goed in de verf gezet en de kettingen vervangen.
De kussens heb ik natuurlijk zelf gemaakt en een luifel is tegenwoordig niet meer nodig, want de boom staat het grootste deel van de dag heerlijk in de schaduw van de eik. Waar ik trouwens ook enorm van geniet, van die eik.

big van jaap (2)

En ik niet alleen, de varkentjes van Jaap genieten er ook enorm van, als ik weer eens eikeltjes voor ze van het belendende garagedak heb geraapt.

Er ligt op de foto een breiwerkje op het schommelbankje (mijn sjaal met mouwen in wording), maar heel vaak ligt er ook een boek op. Of ikzelf.

Of het nou het schommelen is, of gewoon een verstopplekje achter huis, of juist allebei, dit is mijn allerliefste lievelingsplekje. Staat op mijn lievelingsplekjeslijst zelfs nog boven mijn bedje!  Het enige wat er nog ontbreekt aan het ultieme genieten…. zomer!

Léia

