Vanmorgen was er weer CNCH. Voor mijn nieuwe volgers: de Commerciële Netwerk Club Heerenveen. Ik had zelf een presentatie, dus daar valt weinig over te zeggen, maar toen ik gister met de voorbereiding bezig was, ging het even door me heen dat dit wel ongeveer de tijd van het jaar is dat ik moet beslissen of ik nog een jaartje bij ga tekenen of niet.

Waarom wel?
Ja hallo, ik zing toch zeker niet elke week een loflied op de CNCH voor niks! Het is gewoon een hele enthousiaste club ondernemers, die elkaar vooral steunen, zowel zakelijk als persoonlijk. Het zijn fijne mensen om mee samen te werken, we leren van alles van elkaar, het is heel laagdrempelig (dus ook voor mensen die niet zo goed zijn in netwerken, zoals ik) en ja, sorry, maar het is ook erg gezellig, een hele prettige manier om je dag mee te beginnen. Je krijgt er bakken energie van. Echt waar. Geen club dus om in de steek te laten.

 

Waarom dan niet?
Moet ik het echt nog zeggen? Elke donderdagochtend om 6 uur op? Da’s niks voor mij (al houd ik het inmiddels al 4 jaar vol).
En soms mis ik wel eens de actie. We doen wel leuke dingen (over 2 weken gaan we heerlijk ontbijtzeilen met Kees en de week daarna biggenhappen bij Jaap) en vanmorgen ben ik uitgenodigd voor de oudejaarsconference… (grapje), maar een poosje terug hadden we een heel actieplan en voor mijn gevoel is daar weinig meer van terechtgekomen dan de nieuwsbrief (waar ik dan zelf aan meewerk) en zelfs dat gaat nog steeds niet vlekkeloos. Communiceren is gewoon ook verrekte moeilijk, zeker als je dat als ondernemer er nog even ‘bij’ moet doen.
Ook wel een punt is dat er voor mij weinig handel te halen valt. Wat er was aan noodruftige kinderen, dat is al bij mij langs geweest en het ziet er niet naar uit dat daar in de toekomst veel verandering in gaat komen.

Maar dan de voornaamste reden waarom ik er serieus over nadacht om te gaan stoppen: er zijn te weinig mannen! Het aantal vrouwen neemt nog steeds toe, maar dat schijnt de mannen juist af te schrikken, want die verdwijnen zo stilletjes aan stuk voor stuk. Dat is dubbelop de verkeerde kant op! Vergis je niet, ik ben dol op vrouwelijke energieën, maar dit is een commerciële netwerkclub; daar kunnen we heel goed nog een mannelijk lid gebruiken! Ik bedoel: we kunnen nog wel wat stoere zakelijkheid gebruiken!
Ik zou derhalve met mijn vertrek het evenwicht weer wat herstellen, dacht ik zo…

Dus mannen, ik geef jullie nog één kans: meld je snel aan en ik blijf! We kunnen van alles nog wel gebruiken: tuinmannen, artsen, politici, botenbouwers, kraanmachinisten, buschauffeurs, politieagenten, bouwvakkers, een soldaat, een indiaan en een cowboy…

 

village people.jpg

En vooruit, die leernicht is ook welkom.

Ik zie jullie komende donderdag, kwart voor 7, Hotel Heidehof…

Léia

 

