Misschien is het jullie wel opgevallen dat er wat gaten zijn gevallen in mijn dagelijkse blogbezigheid. Dat klopt. Ik loop een stuk of 10 blogjes achter. En als ik op 3 juli alle 366 blogs geplaatst wil hebben, dan moet er even wat gebeuren.

Natuurlijk rijst de vraag: waarom ging het even mis?
Nou kan ik natuurlijk wel zeggen: tijdgebrek, maar feitelijk is dat geen optie. Er is namelijk altijd evenveel tijd, dus die redenatie gaat niet op. Hooguit kun je stellen dat je de beschikbare tijd op een andere manier hebt besteed dan aan bloggen en dan rijst weer een nieuwe vraag: Wat was er nou zoveel belangrijker dan bloggen? En dan moet ik antwoorden: breien… Maar dat is wel een beetje kort door de bocht, ik zal er nog wel eens een blogje aan wijden hoe dat nou precies zit met dat breien.

Maar zoals alle dingen met elkaar te maken hebben, had dat breien zijdelings ook weer met een andere reden te maken. Ik probeer namelijk mijn blogjes altijd een beetje luchtig en leuk te houden (behalve natuurlijk als ik me ergens kapot aan zit te ergeren) en, nou, ik zal het grote geheim maar verklappen, ik voel me niet altijd luchtig en leuk. Tsjonge, wie had dat nou gedacht.

Op die momenten heb ik dus ook niet echt veel zin om een blog te gaan schrijven. Ik kan dan om te beginnen al nooit een onderwerp bedenken (want niet in zo’n luchtige leuke bui) en trouwens, skeit aan die blog (want niet in zo’n luchtige leuke bui).
Ik weet niet of ik het hier al eens verteld heb, maar breien werkt enorm therapeutisch. Daar word je rustig van en veel minder gestrest. Dat is heel prettig als je je even niet zo leuk en luchtig voelt. Er is trouwens nog iets waardoor je jezelf enorm kunt opkrikken, en dat is: bedenken welke dingen er allemaal fijn zijn in je leven.

En dus heb ik besloten om de gaten op te vullen met ‘dingen’ waar ik van hou. En dit zijn natuurlijk de twee ‘dingen’ waar ik het allermeest van hou:

kids

Mijn beide kinderen. Natuurlijk ben je ze al vaker tegengekomen op mijn blog, maar ik zal ze toch even voorstellen:
Links ziet u Masha, korporaal bij de geneeskundige troepen van de Landmacht, tevens fotomodel

korporaal poster.jpg

Woont samen met Silvana en ze hebben een hond, inderdaad: Dex.

mas sil en dex.jpg

Rechts dat is Lara. Gaat binnenkort officieel samenwonen, helemaal in Eindhoven (Oi!) met haar René. Lara wil absoluut geen hond, René wil geen kat; waarschijnlijk wordt het een biggetje of een geitje.

12440586_10207614095404240_8626513563541170726_o.jpg

Lara is gister begonnen aan een nieuwe baan, op de vaste wal. Ze was tot voor kort reisleidster,

12143102_10206507528340755_6183400765812573172_n.jpg

en nu gaat ze haar reiscapaciteiten inzetten bij een grote reisorganisatie op kantoor.
Nee, niet Corendon…

12096344_10206507528100749_1537608229277940579_n.jpg

Misschien krijg ik dan wel korting, want ik moet natuurlijk ook veel reizen als ik haar nog vaak wil zien. Gelukkig hebben we ook facetime.

Nou, deze eerste blog van ‘dingen waar ik van hou’ is wel iets langer geworden dan gepland, en hoe leuk is dat.

Morgen iets heel anders…

Léia

 

