Vandaag op deze supermooie zondag heb ik mijn zus verrast. Ze was namelijk jarig geweest en eigenlijk had ze op deze dag een verjaardagsbbq gepland, maar die viel al in het water omdat niet de hele familie erbij aanwezig kon zijn en bovendien had ze geen bbq, dus het feest werd afgelast.

Nou weet ik hoe het voelt als je een feestje hebt gepland, maar het gaat dan niet door en je doet dan niks. Dat is niks. Dat is dan ook echt niks. Of eigenlijk is het gewoon kut.
Je móet dan echt dat niks vervangen door iets anders, wat ook leuk is! Maakt niet uit wat, maar je moet het gevoel over houden van: nou jammer dat mijn feestje niet doorging, maar dit was toch ook hartstikke leuk.

Ik had vorige week van Martiena, mijn Nieuw-Buinse vriendin uit Nieuw-Zeeland, gehoord dat er in Echten (vlakbij Hoogeveen) (dat ligt in Drenthe), een fantastische Tearoom is, waar ze op authentieke Engelse wijze thees serveren. Dát leek me leuk! Dus ik besloot mijn zus te ontvoeren en mee te nemen naar Echten voor een echte Engelse Royal tea de Luxe (met een champagnedrankje). Nou houdt ze helemaal niet van verrassingen, dus ik had haar wel vast verteld dat ik haar mee zou nemen, want de kans was gewoon levensgroot aanwezig dat ze niet mee zou gaan als ik haar niet alvast over dit feit had ingelicht.

tea room.jpg

En het was ook echt geweldig! Extra leuk was het feit dat mijn dochter en mijn schoondochter met z’n tweetjes al op het terras op ons zaten te wachten. Oké, ik was gewoon verkeerd gereden, maar die Drenthen maken er ook wel een potje van hoor, op de TomTom (die in mijn auto trouwens iets goedkoper heet).

dames vier.jpg

Toen ik deze week belde om te reserveren, bleek 3 uur al geen optie meer omdat ze dan al vol zaten, dus voor ons werd het een lunch om 12 uur en voor drieën moesten we wel weer vertrekken. Maar dat was geen probleem.

Na al die heerlijkheden konden we wel een wandelingetje gebruiken. Bijvoorbeeld door de prachtige tuinen van Mien Ruys in Dedemsvaart.

tuinen Ruys.jpg

tuinen roos.jpg

Het was een fantastische middag. En zelfs al beweert mijn zus nog steeds dat ze niet van verrassingen houdt, dit was echt wel een hele leuke. Toch?

Léia

