Ik tenminste wel!

En wat nou zo leuk is; bloemen zeggen ook heel veel over mensen!
Mijn tuin bijvoorbeeld, staat vol met Lelietjes van Dalen. Mijn zus noemt ze Lelietjes Vandalen, want die is er niet zo blij mee, maar ik ben dol op Lelietjes van Dalen, omdat ze er zo schattig uitzien, en vooral ook omdat ze zo lekker ruiken…

Gister nam Judith Ras, de moeder van Andrea, als dank voor de sokken van laatst, waar ze heel blij mee is, een allerallerschattigst bloemetje voor mij mee.

plant spriet.jpg

Het is aluin en ze had het gekozen omdat ze het zo sprankelend vond en derhalve zo goed bij mij passen. Is dat niet geweldig?

Vandaag kwam Roos binnen en ze zag er vreselijk moe uit. Roos heeft morgen herexamen en we moesten er nog even flink aan trekken. Ik heb mijn sprankelende bloemetje op tafel gezet en ik zweer je dat Roos er echt van is opgeknapt!

Het afgelopen weekend was ik even bij mijn zus in de fuchsiakwekerij van Dalen. Dat is grappig; al hadden ze er geen lelietjes…
Wel fuchsia’s natuurlijk, maar ook heel veel geraniums, ook Franse geraniums, vlijtige liezen, hortensia’s, trompetplanten, heel veel hibisci en ook Bougainvillea’s. Die vind ik mooi.
Ik mocht van mijn zus, die zich overigens heldhaftig wist te beperken tot 18 potjes met schattige wilde fuchsia’tjes, een plantje uitkiezen als cadeau en ik bleef hangen bij de Bougainvillea. Toen we samen op Kreta waren een jaar of wat terug, was daar een carport volledig overgroeid met die prachtige Bougainvillea’s, maar helaas, hier waren ze allemaal zo zachtrozig, pisgelig of wat bleekpaars. Niet die kleur die ik zocht, of…

plant boug.jpg

Ik moest er de broekspijpen voor optrekken, maar helemaal achterin de bak vond ik er nog eentje. Is ie niet mooi? En precies de goeie kleur.

Binnenkort als carport te vinden in mijn tuin. Of gewoon tegen het schuurtje…

Léia

