Dit is wat ik  zie, als ik ’s morgens het gordijn opentrek:

prunus groot

Nou ja, vanmorgen dan niet, want het is donderdag en dan is de zon nog niet op als ik mijn bedje uit moet: CNCH-ontbijt!!

Vorige week gemist? Jazeker, het was bevrijdingsdag én Hemelvaart en dus lekker uitslapen. Nou hoorde ik vanmorgen dat er een gast was uitgenodigd, maar die kwam niet, want, zo zei die persoon: “Ik ben geen ochtendmens”.

Wat is dat een enorme luxe, dat je als ondernemer zo’n kans voorbij laat gaan, omdat je zo slecht je bed uit kunt komen. Mensenlief, dat valt bij mij in de categorie: “Ik kom vandaag niet bij u langs, beste klant, want ik rij liever geen auto als het regent…” Of: “Oh, wilt u alstublieft weer weggaan, want die trui die u aanheeft, die doet gewoon zeer aan mijn ogen!”. Ik zal het nog één keer zeggen: IK BEN OOK GEEN OCHTENDMENS!
En toch zing ik elke week een loflied op de CNCH. Níet omdat ik het fijn vind om zo vroeg op te moeten staan, maar wel omdat ik het zo’n geweldig leuke club vind, dat ik er elke week weer zo ontiegelijke vroeg voor op wil staan. Omdat het mij van alles biedt, dat vroege opstaan.

En dan heb ik het nog niet eens over klanten, want laten we maar eerlijk wezen, zoveel leden met schoolgaande kinderen, die dan ook nog eens studiebegeleiding nodig hebben, zijn er niet. En blijkbaar hebben de relaties van die kinderloze leden ook nooit hulp nodig van mij; maar daarvoor ga ik ook niet. Ik ga omdat er altijd iemand is die je kan helpen als je met een (ondernemers)vraag in je maag zit. Omdat ik me ondernemerswaardig voel tussen deze collega’s. Omdat ik er vrienden heb gevonden, waarmee ik naar de bioscoop ga, of een drankje doen, of een ijsje eten, of een waterpolowedstrijd kijken. Omdat deze mensen mij en mijn werk serieus nemen en met me meeleven ook als er privé iets gebeurt. Daarom vooral ga ik erheen. Zelfs zonder extra omzet is me dat alles die paar uurtjes slaap wel waard (en trouwens, die haal ik vrijdagsochtends meestal wel weer in…).

Neem nou vanochtend: weet je nog van die man in dat pak? Die kreeg vanmorgen van onze grafisch ontwerper van Studio 3, Roland Werkman, een schild uitgereikt.

Oane logo

Het schild is het logo van het Financieel Spreekuur Friesland, dat binnenkort de lucht in gaat. Digitaal bedoel ik dan. Het schild staat voor bescherming tegen en afweer van de gevolgen van financiële risico’s. En het past ook goed bij de ridderlijke inborst van Oane, die het schild draagt. Nu alleen nog een zwaard en een paard.

logo_financieelSpreekuur.jpg

Mooi hè? Het logo is ook ontworpen door Roland. Die trouwens ook mijn nieuwe logo heeft gemaakt. En mijn prachtige Engelse brochure.

En Piri’s nieuwe logo:

logo pir.jpg

En verder vertelde Lea, niet alleen taxateur, maar ook nog molenaar (who knew!) over het weer en Eef (ook spellenmakelaar) had een spel meegenomen, waarmee we onszelf en elkaar beter leerden kennen.

Ja, het was vroeg en ja, het was weer de moeite waard. CNCH, gewoon een keertje je bed voor uitkomen.

Léia

 

 

 

