Alles lijkt zoveel lichter en leuker en gemakkelijker als het zulk prachtig weer is!

Zat ik vorige week nog een beetje te kniezen dat het leven voor een vrouw alleen ook eigenlijk maar een eenzaam bestaan is, het afgelopen weekend heb ik echt geweldig genoten!

En ik had gelijk, een vrouw alleen moet op zijn tijd gewoon de deur uit!

bloemenveld.jpg

Zaterdag had ik afgesproken met twee vriendinnen die ik nog overgehouden heb aan mijn Hotelschooltijd. Jaja, 30 jaar geleden en nog steeds vriendinnen! Op uitnodiging van Fairy, die in de polder woont, gingen we de tulpenroute doen. Hoewel het eigenlijk al een beetje laat was in het jaar voor tulpen, keken we onze ogen uit naar al dat fantastische rood en geel en roze in allerlei tinten in die prachtige vierkante lapjes kleur, blakend in de stralende zon. Halverwege hebben we geluncht op een terrasje aan het IJsselmeer.

Nou is het zo, dat als wij ergens neerstrijken en we raken aan de praat, dan komen we ook niet snel weer weg, zeker niet als je lekker aan het water zit en er staat ergens een bloedhete auto op je te wachten. Gelukkig koelt het met alle ramen open vrij snel weer af in zo´n smeltbak, maar toen ik in mijn eigen auto overstapte, die uuuuren in de zon had staan bakken, heb ik uit vrees voor een beroerte, een heel flesje water over mijn hoofd uitgegoten. Nou droogt je hoofd redelijk snel weer op, maar die jurk, die bleef maar doorschijnen als een nat T-shirt…

fotolijst

 

Daarna hebben we nog verrukkelijk Chinees gefondued. Fairy’s man Joe is een geweldige kok en uiteindelijk ging ik tonnetje rond terug naar Heerenveen, waar mijn dochter al zat te wachten, want zij nam mij als (de helft van mijn) moederdagcadeau mee naar de film. Ja inderdaad: Mothersday. Wat een kostelijke film en wat heb ik er smakelijk en best wel luid om zitten lachen. Wat een heerlijke dag!

En moederdag zelf was ook al zo’n festijn. Na een heerlijk ontbijt (ik had een moederdag aardbeientaartje gekocht bij de bakker voor 2 (kleine) personen) op het hommelpleintje in de zon en een wandelingetje met de hond, gingen we ons klaarmaken voor de lunch, waarbij mijn zus (bij gebrek aan een moeder én aan kinderen) ook aan kwam schuiven.
Dat is toch alleen maar genieten mensen!!

En ’s avonds dan? ’s Avonds hebben we op het terras van tapas-restaurant Gusto all you can eat Spaanse hapjes zitten smikkelen met een glaasje wijn erbij.

Deze hele blog ging zo’n beetje over eten. En dan vraag ik me nog steeds af waarom ik nou toch nooit eens een grammetje afval… Misschien wel omdat eten niet alleen lekker is, maar ook o zo gezellig. Vooral als je zulke dagen met vrienden en familie mag doorbrengen!

Léia

