Vanmiddag heb ik mijn schommelbankje weer lekker schoongemaakt. Hij ziet er nog prachtig uit. Dank je wel daarvoor Nico, je weet hoe gelukkig ik ervan word .

bankje.jpg

Alleen nog even de kussens wassen binnenkort.

Die kussens trouwens, die had ik even buiten gelegd in de zon op het pleintje achter huis, terwijl ik aan het schoonmaken was. Zou ik ze ophalen, zwermen er werkelijk hele drommen hommeltjes omheen! Even dacht ik nog dat die hommels uit de kussens waren gekropen, maar nee, onder mijn pleintje is blijkbaar een gigantische hommelwoning gevestigd. En doordat ik die kussens daar neer had gegooid, had ik blijkbaar nogal wat ingangetjes geblokkeerd.
Ik heb het euvel verholpen en ik en de hommels zijn weer vrienden.

Heerlijk, bijna de hele dag buiten in de tuin gezeten.
Het leuke aan het voorjaar is, dat je zo een voor een de planten, struiken en bomen ziet ontluiken. Sommige (zoals mijn schattige prunusje) zijn al helemaal klaar met bloeien en andere (zoals de prachtige hibiscus voor mijn raam) beginnen nu pas een beetje uit te botten.

De eik is bepaald niet een van de bomen die zich als eerste vol in het blad tooit.

eik.jpg

Zo zag ie er vanmiddag uit, toen ik op mijn rug op het bankje lag te schommelen in de zon.

En al ben ik nog lang niet klaar met het verwijderen van zijn talrijke nazaatjes, ik weet nu al hoe blij ik straks met hem ben, als ik heerlijk in zijn schaduw kan zitten. Met een boek misschien wel…

Léia

