Een poosje terug kreeg ik van mijn vriendin Dini,

dini's bril (2)

ja die, de tip dat je elke maandag een gratis patroon in je boxje kon krijgen van de Hobbydoos. Wij moesten wel een beetje lachen om dat hobbydoos, want kom op hé, als je als vrouw toch een hobbydoos hebt…

Afijn, ik heb dat natuurlijk gedaan, want Dini’s tips zijn goud waard, et voilá:

hobbydoos.jpg

Dit is nou een hobbydoos. Maar voordat ik aan dit project begin, heb ik nog wat anders. Misschien heb je in de mand die ik gister heb gehaakt (of was het eergister?) wel iets zien liggen waarvan je dacht: is dat niet…? Jazeker, dat is het garen van de Action voor 69 cent, waar ik zo’n leuk vest van ging maken, maar waarvan het patroon niet klopte.

mand

Ondanks de vele goedbedoelde adviezen die ik kreeg op mijn vraag: hoe nu verder? en waarvan uiteindelijk toch de meest gehoorde reactie bleef: tja, dan weet ik het ook niet…
ben ik nooit verder met dat vest gekomen dat de armsgaten. En gister ofzo heb ik rigoureus dat hele klerevest uitgehaald! Toevallig hoorde ik gister ergens dat je dingen los moet kunnen laten. Hopsa. Zo losgetrokken. Want…

Bij die hobbydoosmevrouw had ik nog een leuk patroon gevonden (gratis!). Eigenlijk is het gewoon een rechte lap met twee gaten waar dan een mouw in wordt gebreid. Een sjaal met mouwen. Maar wel een leuke sjaal met mouwen. En gebreid met een dubbele draad.
Laat het proeflapje dat ik met mijn Actiongaren (dubbele draad) heb gebreid, aardig overeenkomen met dit patroon? Dus…

Laat maar komen die creativiteit. Nou, vooral de creativitijd…

Léia

