Jeetje, het is al na enen! En dan bedoel ik ’s nachts!

Ik heb  ‘vakantie’ en ongelukkigerwijs is dat voor mij altijd een geschikte gelegenheid om onwel te worden. Even geen agenda’s vol afspraken en leerlingen om de deur en dan zegt mijn lijf: “Weet je wat, als je nou eens even lekker niks gaat doen?” En natuurlijk doe ik dat niet en dan, nou ja, dan houdt mijn lijf er gewoon een poosje mee op. Zoals gister.

Dus heb ik vandaag maar besloten om het dan echt even rustig aan te doen. En dus heb ik een eind met de hond gelopen en lekker vanmiddag in de tuin op mijn schommelbankje zitten breien. En daarna heb ik tientallen eikenboompjes geaborteerd. Huh?

Tot mijn grote spijt heb ik vorig jaar door alle drukte mijn tuin behoorlijk aan haar lot overgelaten. En ik heb een prachtige eik in de tuin staan. Die eik geeft ook elk jaar heel veel eikeltjes, die ik verzamel en aan Jaap geef voor zijn varkentjes. Maar die eik staat naast de muur van het garageblok naast mijn tuin en in plaats van de eikeltjes uit de tuin te rapen, heb ik ze afgelopen herfst van dat dak geraapt. Lekker makkelijk en lekker schoon. En nu staat mijn hele tuin vol met aspirant-eikjes. Ik ben nog niet klaar met het schoonmaken van de tuin, maar de groene container zit al wel helemaal barstensvol.

Toen ging de bel. Een hele aardige jongeman met een hele vlotte babbel stond op de stoep en voor ik er erg in had, kreeg ik van hem de Leeuwarder Courant cadeau. Vreemd genoeg moest ik wel mijn rekeningnummer aan hem doorgeven en mijn handtekening onder een papiertje zetten, dus waar ik nu weer in beland ben… Maar als ie minister-president is, zo hebben we afgesproken, ga ik een keertje met hem naar de bioscoop. Huh? Ja, hij vroeg (natuurlijk naar aanleiding van mijn naam) of ik de nieuwe Starwarsfilm al had gezien.

Terwijl ik mijn krantje zat te lezen, of eigenlijk was ik de puzzeltjes aan het maken, kwam de buurvrouw aan de deur. Ze vroeg of ik al gegeten had, want ze had een pan vol couscous en te weinig mensen om het op te eten. In ruil voor mijn potje kaneel heb ik van haar een gigantisch bord vol couscous met groente en kip gehad. Jammie!

mand.jpg

En toen ben ik aan het haken geslagen. Laatst zag ik bij koffie en wol hoe ze daar een hele leuke mand hadden gemaakt van lintgaren en ik heb toevallig nog een bak vol hooked-garen… Helaas geven ze bij koffie en wol eigenlijk overal de beschrijving van, behalve natuurlijk van deze mand. Nou, ik ben niet voor 1 mandje te vangen hoor!
Ook al is het dan een latertje geworden; ik vind hem reuze geslaagd!

Dit was weer een avontuurlijke dag. Morgen dan maar weer een beetje aan het werk?

Léia

 

