ontbijt.jpg

Zo, hoe ziet dat eruit voor een ontbijtje in de zon? Appel, peer, banaan, kiwi en meloen. De sinasappel pers ik altijd uit, dus die was al weg.

Dit vooral ook even ter compensatie van mijn uitje gister naar de schaapscheerdersdag, waar ik eigenlijk alleen maar even heen ging om een ijsje te halen bij Piri, die daar ook stond met haar ijsbus. Roomijs en aardbeien voor mij.

ijsje

Ik moest trouwens wel even zoeken. Ik had gelezen dat het op het parkeerterrein was bij het Abe Lenstrastadion. Nou, mooi niks natuurlijk. Bleken ze aan de andere kant van de weg te zitten. Helemaal in het allerverste hoekje, en het dichtstbijzijnde toilet was 20 minuten lopen naar de Bos Tuin en Dier. Dat was vooral vervelend voor de standhouders.
De schapen hadden er geen last van, dat kon je zo wel zien.

schaapjes.gifSchaapscheerdersdag-145-2.jpg

Natuurlijk werden er ook echt schapen geschoren. Grappig dat; die scheerder hangt in een soort trapeze boven het schaap. En dan denk je dat dat schaap daaronder lekker geschoren ligt te worden. Nou nee, het zag er niet echt uit alsof die schaapjes dat heel leuk vonden, dus ik kon er ook niet zo lang naar kijken.

Waar ik niet aan gedacht had: er waren ook allemaal (vooral) dames, die zaten te spinnen en die de prachtigste dingen maakten van al die wol. Dat was even leuk om te zien, maar ik wilde niet in de verleiding komen om er weer een nieuwe hobby bij op te pakken.

En ik heb weer een stap gemaakt in mijn PO (persoonlijke ontwikkeling). Voorheen was het zo, dat als ik met iemand stond te praten en er kwam iemand anders voorbij en degene met wie ik stond te praten begint midden in een zin van mij, gewoon met die ander te praten, dan voelde ik me vet lullig en probeerde dan ongemerkt af te druipen. Ik deed er weer eens niet toe…
Nu overkwam me dat ook bij zo’n spinnende mevrouw. Alleen draaide ik me deze keer resoluut om en vertrok met mijn ijsje en ik dacht alleen maar: onfatsoenlijke w… dames. Daar verspil ik echt geen woord meer aan. Waarschijnlijk is de volgende stap dat ik ze erop ga attenderen hoe fout ik dat vind, maar daar was het nu nog te mooi weer voor.

Schaapscheerdersdag in Heerenveen. Met demonstraties schapendrijven en lammetjes aaien. En ijsjes…

Léia

