Vandaag ben ik vooral druk in de tuin bezig geweest. Ik was namelijk compleet in shock toen ik op het internet ging kijken hoe het nu verder moest met de AH moestuintjes, omdat ik bang was dat het niet veel zou worden met mijn worteltjes en mijn bietjes als ze in dat kleine bakje zouden blijven zitten, en dat ik daar toen las dat het eigenlijk de bedoeling was dat je die handel in de kliko zou mieteren zodra er wat opgekomen was!

En ja, die worteltjes, die moest je eigenlijk gewoon meteen uitzaaien in de grond en niet zo dicht op elkaar in zo’n piepelbakje opkweken. Verdorie!

Nou, maar zo zijn we niet getrouwd Appie! Dus ik heb vandaag een stukje tuin omgespit (met mijn kleine schepje), van onkruid ontdaan en er een groentetuintje van gemaakt. Jawel, ik heb de wortelplantjes voorzichtig uit het bakje bevrijd en ook de bietjes en de andijvie en de venkel en de spinazie.

Ze stonden er best leuk bij en toen had ik een fotootje moeten maken, want nadat ik er een regenbuitje op had laten vallen met mijn tuingieter, was er ineens niets meer van over…
Wellicht komen de bordjes morgen weer bovendrijven en komen de plantjes nog weer overeind…

Dan maar even een ander fotootje.

madeliefjes.jpg

Dit was vroeger een laantje. Maar de gemeente Heerenveen…. Nou ja, de madeliefjes hebben bezit genomen van het paadje. Lief hè? Heeft de gemeente toch haar zin, want ik ga er nu niet meer overheen lopen…

kruidjes.jpg

Oh ja, ik heb ook nog tomatenplantjes en peterselie en basilicum. Die hou ik nog eventjes binnen, in de keuken. Zijn ze er maar vast…

Léia

