Eigenlijk zou ik gister niet naar het CNCH-ontbijt hebben willen gaan, omdat ik om 9 uur examentraining zou geven, en dat vereist nogal wat voorbereiding, dus dat werd wat krap in de tijd. Maar ja, de week daarvoor had ik me verslapen en als ik nu weer niet zou komen opdagen… Je weet maar nooit wat mensen daarvan gaan denken.

piri's ijsbus.jpg

Nou, daar had waarschijnlijk niemand iets van gedacht, maar direct na binnenkomst was ik al blij dat ik toch lekker vroeg was opgestaan. Tijdens het pre-ontbijtbabbeltje, vertelde Piri over haar belevenissen op de Koningsmarkt. Piri verkoopt (goddelijk zelfgemaakt) ijs en ook al zat het weer natuurlijk niet echt mee afgelopen Koningsdag, het was toch een gezellige dag geweest en om haar verhalen hebben we om kwart voor 7 al heel smakelijk staan lachen. Dat is fijn wakker worden.

krant klaasje.png

Klaasje, die respijtzorg verleent, (respijtzorg? Wat is dat? Dat is wanneer iemand de mantelzorg komt ontlasten; dus zorg voor de zorgverlener), ging deze keer het trainingsmoment verzorgen en ze vroeg mij of ik haar wilde filmen. Maar toen het zover was, had ze zich jammer genoeg bedacht (en ik wist de code van haar iPad niet), want het was een buitengewoon interessant verhaal over alle veranderingen die er de laatste jaren in de zorgverlening hebben plaatsgevonden. Nou heb ik zelf jaren in de thuiszorg gewerkt, maar ook voor mij was dit eerlijk gezegd helemaal nieuw.

eef roer.jpg

Eef vertelde 10 minuten lang over haar bedrijf. Ik heb persoonlijke ervaring met Eef haar werk en wat ik zo mooi vind: Eef doet niet zomaar iemand na (want lieve help, we hebben ondertussen wel heel veel coaches in dit land), of ze doet iets uit een boekje,  nee Eef heeft met haar bedrijf Commpass Coaching een heel eigen kijk op de weg naar werkplezier, en ze bekwaamt zich ook in alle aspecten die daarbij komen kijken. We moesten ook in de benen en onze plek innemen bij het soort ondernemer dat wij zijn. Toen bleek dat wij wel heel erg een club zijn van enthousiaste mensgerichte lieden en dat we er nog wel wat rustige, zakelijke personen bij mogen ronselen voor het evenwicht. Welkom Maike, die bijna als enige aan die kant van de vloer plaatsnam.

Na zo’n eye-opener dacht ik ook even na over mijn eigen manier van werken. Ik geef tegenwoordig veel huiswerktraining en ik doe dat ook helemaal op mijn eigen manier. Zo ook de examentraining van gistermorgen. Wel balen, want er hadden op het laatste moment twee kandidaten afgezegd, dus uiteindelijk waren er nog maar twee, waarvan eentje doodleuk binnenkwam met de mededeling dat ze om 1 uur naar de tandarts moest…

Tja, een beetje flexibiliteit van alle kanten is dan wel handig, want ik had speciaal voor haar een docent natuur-/scheikunde gevraagd om haar proefexamen na te kijken en te bespreken. That’s life, zullen we maar zeggen. Want zo is het immers ook…

Léia

