Iets (of iemand) is door het dak van mijn schuurtje gezakt. En hij, zij of het heeft ook een flinke smakkert gemaakt, want het leek wel alsof er een aardbeving had plaatsgevonden in mijn schuurtje.

Het zal wel een iets geweest zijn, een kat ofzo, en de vraag is dan natuurlijk: Hoe is dat beestje, dat overduidelijk met alles wat er op de plank stond onder het gat, naar beneden is gekukeld, weer naar buiten gekomen? Dat moet een hele rare klim geweest zijn.

Dat pleit dan weer meer voor het idee dat het een persoon was, die via het plat en de wellicht op het haakje staande balkondeur (die laat ik altijd openstaan als ik bijvoorbeeld de was heb opgehangen, want anders vergeet ik dat en dan hangt het er drie dagen later nog…) mijn huis wilde binnendringen. Die persoon klom dan via het dak van het schuurtje, zakte erdoor met één been, wist zich nog staande te houden en het been te herwinnen, maar was behoorlijk gewond geraakt en zijn (of haar) broek was stuk en hij of zij was dusdanig geschrokken en door het geweld van de veroorzaakte aardbeving zo bang betrapt te worden, dat hij gelijk beide benen genomen heeft.

schuurtje dak.jpg

Dom trouwens dat iemand door die plaat is gezakt, want zoals je wellicht kunt zien, had ik het dak al eens gerepareerd met het alom geprezen duct tape (ik wil nog altijd ducktape schrijven; dat gebruikt Donald Duck waarschijnlijk altijd).

In ieder geval ben ik geen wasgoed kwijt en mijn fiets stond (lag) ook nog gewoon in het schuurtje.

schuurtje ravage.jpg

Dit was natuurlijk nadat ik het ergste weer had opgeruimd…

Nu blijft alleen nog de vraag: hoe fiks ik nou dat schuurdakje weer voordat het gaat regenen? Duct tape is niet echt een succes gebleken…

Léia

