Even voor mensen die mijn berichtjes zo nu en dan tegenkomen via de CNCH-pagina: nee, ik ben niet de hofschrijfster van de netwerkclub. Ik schrijf een blog, geheel en al over mijn eigen beslommeringen en mijn beslommeringen behelzen elke donderdagochtend een bezoekje aan de CNCH. En natuurlijk blog ik daar dan even over, want het is gewoon superleuk daar. Echt, eerlijk…

Vanmorgen bijvoorbeeld vertelde Jetske Zandberg tijdens haar trainingsmomentje dat je op de website van TMview (trademarkview) zo kunt nakijken of een product of naam al ergens geregistreerd staat. Dat is mooi, want als je de eerste bent, dan heb je de rechten te pakken (moet je even langs Jetske natuurlijk, Inaday) en gebruikt al iemand de naam die jij in gedachten had, dan kun je een hoop ellende voorkomen (door toch maar even iets anders te bedenken).

jetske.jpg

Superinteressant weer Jetske! En dat zeg ik niet alleen omdat ik weet dat ze altijd mijn blogjes leest en ook mijn vriendinnetje is.

De 10-minutenpresentatie was deze keer van mr. S.A.G. de Vries, advocaat bij De Haan advocaten en ook voorzitter van onze mooie club (zoals ie zelf altijd zegt). Gelukkig mag ik hem Stephan noemen. Stephan belichtte in zijn verhaal vooral de verantwoordelijkheid waar je als bestuurslid van wat voor vereniging dan ook, mee te maken kunt krijgen. Niet dat je nu al je bestuursfuncties direct moet opzeggen, maar het is wel goed om er even bij stil te staan of de boel wel goed geregeld is. Gelukkig is dat bij de CNCH natuurlijk wel het geval. We hebben tenslotte niet voor niks een financieel expert, een verzekeringsman en een advocaat in het bestuur zitten.

stephan.jpg

Wel fijn om te weten dat je met je vragen bij mede-clubleden terecht kunt. Dat heb ik onlangs zelf ook nog ondervonden!

En dan de slagroom op de taart. Of eigenlijk de yoghurt. Buurvrouw Durkje liet ons iets proeven. Dat vroeg ze niet, ze kwam gewoon langs met een bakje wit spul (Durkje doet aan zuivel, dus het kan van alles wezen…) en lepeltjes, die ze vol schepte en dan in je mond stopte. Het was yoghurt, zover kwamen de meesten van ons nog wel. En hoewel ik absoluut geen yoghurtfan ben, vond ik het ook nog wel hele lekkere yoghurt. Lekker dik, romig en een beetje ‘kruimelig’. Wat blijkt? Het was schapenyoghurt. Fijn dat ik dat niet vooraf wist, want ik zou onmiddellijk gedacht hebben aan schapenkaas en dat…. Oegh…

yoghurt.jpg

Hoe leuk is dat? Durkje doet in koeienzuivel. Maar ze liet ons de schapenyoghurt proeven, als alternatief voor mensen met koemelkallergie bijvoorbeeld (oh, wat is dát een foute zin! Ik laat hem staan…). De schapenyoghurt is te krijgen bij De Streekboer, die op 21 april (volgende week donderdag dus) een afhaalpunt opent in Heerenveen. Dus heb je een koemelkallergie? Jammer voor Durkje, maar dan moet je volgende week echt even gaan proeven. Waar?
https://www.accolade.nl/over-accolade/nieuws/de-streekboer-komt-bij-ons-in-heerenveen/

streekboer

Gewoon in je mond steken dus en dan proeven. Echt heel lekker. En vind je van niet? Dan ga je daarna een bak ijs halen bij Piri. Dan zit je altijd goed!

Léia

 

