Nee, Oekraïne wordt geen lid van de EU.

Nee, we worden niet ineens verplicht om zielige kippen te gaan eten.

Nee, er komen niet ineens allemaal corrupte Oekraïners in Nederland wonen.

Het feit dat de mensen die allemaal roepen dat we geen verdrag moeten sluiten met Oekraïne vanwege al die oneigenlijke argumenten, is voor mij reden genoeg om voor te stemmen.

oekra.jpg

Maar het voelt ook goed om iets te kunnen doen voor het welzijn van een ander land, waar het voor de mensen allemaal niet zo gemakkelijk is. En natuurlijk doen we dan ook weer niets zonder dat we er zelf ook nog wat beter van worden. Wat is er dan op tegen?

Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niet waarom wij, het volk, plotseling moeten gaan stemmen over een verdrag, waarvan 90% geen flauw benul heeft waar het nou eigenlijk over gaat en daar dan ook nog vals over wordt voorgelicht!

Daarom zou ik dus liever niet gaan stemmen, maar dan ben ik weer bang dat al die mensen die die flauwe, bangmakerij-praatjes geloven, weer de toon gaan zetten en dat wil ik ook niet. Bovendien, als je in een democratie woont, wat fijn is, omdat je dan als volk een stem hebt, dan moet je die stem ook gebruiken. Dat is een principe.

Nou, in ieder geval is het voor de hond een gezellig wandelingetje naar het stembureau…

JA DUS!

Léia

