Ik herinner me dat aan het begin van dit jaar op facebook prachtige foto’s te zien waren van de nieuwjaarsreceptie van een lokale netwerkclub (nee, niet de onze), waarop best heel veel mensen met glaasjes wijn en in feestelijke kledij elkaar beleefd goede zaken aan het wensen waren voor het nieuwe jaar.

Daar tegenover stonden mijn superslechte telefoonfotootjes van onze nieuwjaarsbijeenkomst in kookstudio De Dependance: Een gezellig klein groepje mensen die met elkaar een heerlijke maaltijd aan het klaarmaken en later aan het oppeuzelen zijn.  Het stak een beetje dat die andere club zo groot was, maar ik bedacht al heel snel dat wij het waarschijnlijk veel gezelliger hebben gehad.

Afgelopen donderdag hadden wij, van de CNCH, een speciaal netwerkontbijt, waarbij we al onze oud-leden en oud-gasten hadden uitgenodigd. Dat waren minstens zoveel mensen bij elkaar als op die gelikte nieuwjaarsreceptie van die andere club. Maar dan anders.

ontbijt.jpg

ontbijt2.jpg

Het was zó leuk om al die ouwe vrienden weer terug te zien! Je kent dat wel, dat je bij een nichtje op de trouwerij bent en dan al je familie weer terugziet. En iedereen is in opperbeste stemming (dit in tegenstelling tot begrafenissen, waarbij het niet gepast is om gezellig te gaan zitten babbelen en pret maken).

Eindelijk snap ik hoe dat zit met mannen en voetbal; ik was reuzetrots op mijn club!

Maar volgende week weer knus in kleine zetting. Het is tenslotte wel heel erg vroeg voor zoveel energie bij het ontbijt…

Léia

