Vanmorgen was het prachtig weer! Zelfs al was ik bezig de laatste resten uit de nu lege garage te verwijderen en al moest ik de sleutel van een stukje verleden inleveren bij de veel te kort aangebonden receptioniste van de bejaardenflat; het was prachtig weer!

Misschien kwam het omdat we vanmorgen een oergezellige bijzondere bijeenkomst hadden van de CNCH (waarover meer als ik een paar leuke foto’s voorbij zie komen), misschien omdat Jaap spontaan had aangeboden om even met mij de laatste tafeltjes op te halen, of misschien kwam het omdat de zon scheen, en allerlei vrolijke kleurtjes in de tuinen me toelachten.

Of misschien was het omdat mijn zoon vandaag alweer 29 jaar is geworden!

masha.jpg

De dag dat hij geboren werd, was ook een blijde dag. Ik ging het ziekenhuis in toen alle bomen en struiken nog in hun winterse camouflage waren gehuld. Een week later kwamen we er saampjes uit en er lag een groene waas over al het struweel! En zo altijd rond Masha’s verjaardag, als de bomen weer groen worden en de eerste bloesempjes verschijnen, word ik weer net zo vrolijk als toen.

 

En het meest geniet ik van dit boompje:

prunus

Afgeschreven bij de Intratuin, voor een habbekrats meegenomen en vervolgens liefdevol grootgebracht. En kijk eens hoe fantastisch hij het doet op zijn nieuwe plekje in de achtertuin? Daar gaan jullie vast nog meer van zien!

Ik geniet nog even na…

Léia

 

 

