In tegenstelling tot wat ik me had voorgenomen: Zondag gezellig Pasen vieren met mijn familie en dan maandag: HUP, weer aan het werk, heb ik vandaag een echte rustdag ingelast. Enerzijds omdat ik vanmorgen eigenlijk niet zo lekker was, maar toen ik eenmaal met een boek en een dekbedje lag te dutten op de bank, besloot ik al heel snel dat ik gewoon behoefte had aan een dagje helemaal niks doen. En dat is me gelukt. Tot…

Tussen het nietsdoen door, ging ik even een tafel verkopen. Ja inderdaad, er had iemand belangstelling voor een van de tafels uit de garage. En zeg nou zelf, waar haal je nog een oerdegelijke houten tafel vandaan voor maar 15 euro? Bij mij uit de garage! Inderdaad.

Dus ik wandelde met het hondje die kant op en het leek me wel slim om even mijn beurs mee te nemen (voor de niet-noorderlingen onder jullie: een beurs is een portemonnee). Die kon ik alleen ‘even’ niet vinden. Nadat ik thuis alle mogelijke vindplekken had afgezocht (die meneer betaalde gelukkig gepast), gooide ik het maar even in de familieapp.

Wat er niet met je zenuwen gebeurt als je écht je beurs kwijt lijkt te zijn. Ach, we hebben het natuurlijk allemaal wel eens meegemaakt, en erg veel geld zal er ook niet ingezeten hebben, maar die pasjesellende!! Zonder bankpasje kun je niet pinnen (en probeer dan nog maar eens aan je geld te komen, bij de bank gaat het in ieder geval niet lukken, daar doen ze niet meer aan geld…), nergens meer betalen, maar ook niet internetbankieren, of je administratie doen! En ik moet nog belastingaangifte doen!

En oh hemel, mijn Bonuskaart! Weg airmiles en hoe krijg ik nou m’n bonuskorting? En Rocks! Niet dat ik kan tanken zonder bankpasje, maar al die rocks! En Freebees! En het pasje van de zorgverzekeraar! En mijn gouden Wegenwachtpasje, net nieuw! En m’n bibliotheekkaart!

Ik ben vast nog wel een paar niet te missen kaartjes vergeten, maar de ellende lijkt bijna onmetelijk! Gelukkig kwam het verlossende woord al snel uit de groepsapp: ik bleek mijn beurs een beetje te nonchalant in de richting van mijn tas op de achterbank van mijn zus’ auto te hebben gegooid, nadat we een Pulled Porc Wrap hadden gescoord bij de McDonalds. Nu alleen nog bedenken hoe ik hem terug ga halen uit Coevorden, en vooral: wanneer.

paas.jpg

Voorlopig staat de volgende familiebijeenkomst pas gepland met Pinkster… Oi, dat vraagt wat improvisatietalent. Gelukkig hoef ik nu niet de halve wereld af te bellen om nieuwe pasjes aan te vragen. Wellicht kan ik in die uitgespaarde tijd even op en neer naar Coevorden rijden?

Léia

