Het was weer een daverende donderdag. Voor mij begon het een beetje later dan gepland, want hoewel mijn wekker om 10 over 6 een superirritant piepgeluidje had moeten laten horen, werd ik pas om kwart voor 7 wakker. En ja, kwart voor 7 begint de bijeenkomst van de CNCH.

Even flink doorpakken en ik kon nog net achteraan sluiten bij de rij voor het ontbijtbuffet. Pfjoeh, niks gemist gelukkig.

ijsbus

Piri deed het trainingsmomentje. Piri maakt eerlijk en heerlijk ambachtelijk ijs, van de melk van Buurvrouw Durkje. En ze hield een vreselijk leuk verhaal over de smaaksensatie van ijs. Korte samenvatting: ijs is het lekkerst op een klein wit lepeltje. En als je wilt afvallen, dan moet je met een rode lepel gaan eten. Echt waar! Natuurlijk vertelde ze nog veel meer interessante wetenswaardigheden, maar hé, ik zeg het zo vaak: gewoon eens lang komen, dan krijg je het uit de eerste hand.

bart kort.jpg

Ook kreeg ons allernieuwste lid, Bart Kort, van Bouwbedrijf Kort uit Rottum, de gelegenheid om zijn bedrijf in 10 minuten te presenteren. Zo, die man heeft een mooie dingen gemaakt, van dat ouderwetse vakwerk! Daar hou ik van. Jammer dat ik een huurhuis heb, want je zou zowaar alleen maar voor de aardigheid iets laten verbouwen: een fraaie dakkapel, een zonnige serre, of een aanbouwkeuken, Bart Kort kan dat allemaal voor je doen.

En natuurlijk hebben we de laatste puntjes op de i van volgende weeks Grote Netwerkontbijt gezet. Ik weet niet of ik het al mag verklappen, maar volgende week is ook wethoudster Coby van der Laan aanwezig! Jaja, het is niet alleen maar gezelligheid bij de CNCH, we doen ook aan serieuze zaken.

Volgende week donderdag, 31 maart, kwart voor 7, Hotel Heidehof, wees welkom!

Léia

