Vaak is er na een donderdagochtend bij de CNCH over een trainingsmomentje gemakkelijker iets te  vertellen dan over de 10-minutenpresentatie. Maar laat ik daar toch maar mee beginnen: Roland Werkman, grafisch ontwerper van Studio 3 vertelde over zijn werk en zijn bedrijf.

oland.jpg

Roland is vooral een kunstzinnig grafisch ontwerper, met een voorkeur voor het betere handwerk. Maar hij maakt ook prachtige reclame met bewegende beelden. Je moet maar eens gaan kijken: www.std3.nl

En er was dus een trainingsmomentje van Eef Huiser. Eef is van Commpass coaching, wegwijzer naar werkplezier. Eef ging ons iets vertellen over tijd  management. Eef vertelde over verschillende manieren om je werk te plannen. Het model van belangrijke en niet-belangrijke tegenover dringende en niet-dringende klussen ben ik al eerder tegengekomen. Als je hebt vastgesteld in welk kwadrant een taak thuishoort, kun je ook je strategie bepalen hoe ermee om te gaan. Ik hou van zulke benaderingen.

eefje.jpg

Jammer genoeg duurt zo’n trainingsmomentje maar een paar minuutjes. Want Eef eindigde haar verhaal met de mededeling dat verschillende types mensen, ook kiezen voor verschillende manieren om klussen aan te pakken. Dat is zo! Heel vaak spreken allerlei adviezen over hoe je met je tijd om moet gaan, mij helemaal niet aan!

Gelukkig beheer ik zelf de lijst van de de presentaties en Eef heeft ons een vervolg beloofd. Dat kon wel eens sneller gaan gebeuren dan ze verwacht….

Léia

 

