Hoe zat dat ook weer met ‘Wie zijn neus schendt…’ en ‘Het lid op de neus’?

geschonden neus.jpg

De gemeente Heerenveen heeft iets nieuws bedacht: de grijze container wordt nog maar eens per 3 weken geleegd. De andere twee weken wordt dan de groene container geleegd, maar nu even niet, want het is winter, nu legen ze de groene maar 1x in de 6 weken. Dat scheelt de gemeente dus precies de helft van de kosten van het vuilnis ophalen…

Voor ons bewoners is het iets minder handig. Zo ben ik een week of 8 geleden vergeten de grijze container buiten te zetten (ik zat nog niet zo in het ritme..). Dus 3 weken later had ik natuurlijk veel te veel vuilnis. Twee zakken had ik op de papiercontainer geparkeerd, maar dat weerhield de plaatselijke kattenbeweging er niet van om er eens even flink in om te raggen. Toen eindelijk de bak was geleegd en ik de rotzooi kon opruimen, zat ie gelijk alweer halfvol! Gelukkig komen ze volgende week weer langs, maar toen ik vanavond de bak in de keuken ging legen, moest ik flink persen en duwen en hangen en schudden en drukken….

En toen… PATS!  Deksel op de neus. Weg aangezicht! Gelukkig is Lara thuis. Ze heeft mij, nadat ze bekomen was van haar schaterlachbui (kinderen zijn altijd zo wreed), met jodium en een pleister vakkundig behandeld.

Morgen naar de kapper. Misschien kan die er nog wat van maken…

Léia

