Soms wil het nog wel eens helpen om boos te worden en dat dan ook te zeggen!

Bij mij is het niet zozeer boosheid als wel hevige verontwaardiging waardoor ik aan de bel ga trekken. Zo heb ik vorig jaar, nadat ik uit nieuwsgierigheid een psychologisch testje had gedaan en vervolgens een poosje gratis had rondgestruind op Parship, jawel de datingsite, een jaarabonnementje genomen om een aardige man te scoren.

Toen het gratis was, had ik nog wel eens een praatje met iemand, alleen zolang het gratis was, mocht ik maar een keer of 3 iets tegen iemand zeggen, daarna werd de boel geblokkeerd. Na een bombardement van aanbiedingen ben ik uiteindelijk bezweken en heb voor iets van 170 euro een jaarabonnemen genomen.

Dat resulteerde uiteindelijk in twee dates. Nou ja, één date met één meneer en maar liefst drie dates met een andere meneer. De eerste wist volgens mij al na een uurtje dat ik zijn type niet was (en ik wist het al na vijf minuten), de tweede deed er iets langer over, maar nadat ie bij mij thuis had gegeten (nou ja, gegeten… hij had er even aan geroken) was ik er wel klaar mee.

parship.jpg

Ik besloot dus om dat abonnement bij Parship maar niet te verlengen. Alleen was ik natuurlijk weer net een paar dagen te laat met afzeggen en moest ik nog een maand betalen. Nou vooruit dan maar…. 80 euro. TACHTIG euro voor ÉÉN MAAND! Hevige verontwaardiging. Dus ik heb even een mailtje gestuurd. Of ze nou helemaal van de pot waren gerukt!

En zowaar, ik kreeg een heel aardig antwoord: 50% korting en mevrouw, u komt in aanmerking voor de no-date-garantie of zoiets. In ieder geval had ik me voldoende ingespannen en te weinig resultaat geboekt en dus mag ik nog een half jaartje gratis lid blijven. Ik was blij verrast.

Ik heb die aardige mevrouw hartelijk bedankt, direct 4 tientjes betaald en afgesproken dat ik elke week een man zou aanspreken. Dat moet ik deze week nog wel even doen, oh en vorige week ook, want toen was ik niet zo lekker. Morgen dan maar.

Je zult zien, dit gratis halfjaar gaat het me lukken… Zou het niet?

Léia

