Gisteravond zeeg ik om kwart voor 11 op de bank neer, met een Maestroburger, want op maandag heb ik het altijd heel druk en geef ik ’s avonds van 7 tot 10 les in Drachten; geen tijd gehad om wat te eten, pik ik onderweg naar huis dan wel eens wat te knagen mee van mijn vriend Mac.

maestroburger.jpg

Hoewel ik al wekenlang nagenoeg geen televisie meer kijk, past dat dan wel weer bij zo’n burger en ik verzandde dus wat bij RTL Late Night. Die Humberto mag ik graag. Ik vind het een vriendelijke, open, integere vent en ik hou van zijn manier van interviewen.

Bij hem aan tafel zat een mevrouw van de PVV. Ze zag er niet onaardig uit en ze zat bij Humberto, dus ik dacht: geef het een kans!

Wat overigens niet voor haar pleitte, was het feit dat ze getrouwd was met die pafferige sidekick van Geert Wilders, die naast hem stond te joelen tijdens het ‘meer/minder Marokkanen’-schandaal. Maar daar moeten we blijkbaar niet zo zuur over doen…

Na dik tien minuten irritatie (Waarom geef je niet gewoon antwoord op zijn vraag? Waarom trek je die conclusie die helemaal nergens op slaat? Waarom ga je in de aanval als iemand je gewoon iets vraagt over je politieke voorkeuren? Wat ben jij eigenlijk voor een raar persoon, hebben ze jou daarin getraind om dit soort non-gesprekken te kunnen voeren?), heb ik de TV uitgeklapt. Voorlopig wel weer genoeg gezien voor een paar weken…

stip.jpg

Als enige commentaar heb ik nog een gedichtje van Kees Stip:

Op een mot

Terwijl toch opgewekt van zin
een gulzig mottenwijfje in
de Tweede Kamer in Den Haag de
tapijten kamerbreed beknaagde
aten haar kinders en haar man
daar maar een kamerfractie van.

Léia

