Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ijverigste studente een cadeautje:

therme zen.JPG

Echt heerlijk spul en ik word er ook zo lekker rustig van.

Weet je wat het bijzondere is aan dit douchespul? (Waarom kan ik daar nou nooit een betere naam voor vinden dan …spul?). Het ruikt een beetje naar:

l_lijm voor kinderen collall plaksel.jpg

Plaksel. Van die lijm die wij vroeger op school altijd gebruikten met zo’n viezig, allang over datum kwastje. En als je potje dan bijna leeg was, dan had de meester (of de juf) een hele grote emmer en dan deden ze een nieuwe kwak van dat plaksel in het potje.

Dat hele bijzondere luchtje, daar word ik waarschijnlijk heel Zen van. Of zouden wij vroeger op school zo misschien rustig gehouden zijn? Al lijm snuivend? Pardon, plaksel…

Nou, ik vind het heerlijk, dat wel. En het plakt trouwens helemaal niet. Dat douchespul.

Léia

