Met veel spijt heb ik gister mijn NLP-vriendengroep moeten afzeggen, en vanmorgen wist ik dat het toch echt een goede beslissing was geweest.

Het water dat tot nu toe voornamelijk spontaan m’n neus uit kwam lopen, is inmiddels omgezet in dikke groen-gele klodders, die zich weliswaar met enige kracht wel via de neus uit je hersenpan laten verwijderen (lang leve de Kleenex Balsam), maar voor straf zitten je oren dan tenminste gedurende 10 minuten volledig dicht. En is het ook normaal dat er snot uit je ogen komt?

Of heeft dat dan weer te maken met boekje nr 2 dat ik gisteravond heb gelezen?
Een onbezonnen kus: “Meisje wordt voor karretje gespannen om wraak te nemen op de ex van haar vriendin, een schobbejak die uitsluitend meisjes het hoofd op hol brengt om hun geld afhandig te maken, en die de vriendin in kwestie had ingeruild voor een rijker model. Het meisje wordt in een verleidelijk outfitje naar een feest gestuurd om de schelm te verleiden (ja, inderdaad, net als in het vorige boekje ja), maar nu begint het ‘Grote Misverstand’ direct al, want de grote (überknappe) broer van de nieuwe vriendin van de ex, valt voor het meisje en zij op hem. Natuurlijk doorziet hij direct dat er iets niet klopt en om dat te bewijzen pakt hij haar even vol op de bek, tijdens een 3-paginalang durende zoen. Toevallig blijkt zij dan ook nog de persoon die hij zoekt voor een onwaarschijnlijk project, blijken ze perfect bij elkaar te passen en hebben ze een onvergetelijke nacht. Hoewel dit boekje niet onder de “oeh, veel nette sex”-categorie valt, werd er wel behoorlijk wat in gevoosd. Eigenlijk is het verhaal dan al klaar, maar omdat het boekje nog te dun was, moet hij ’s morgensvroeg na een vrijpartij naar het ziekenhuis omdat z’n oma een ongelukje heeft gehad, maar zij slaapt nog en krijgt dat niet helemaal mee. Toch nog een misverstandje: ze denkt dat ie spijt heeft en er vandoor is gegaan. Dan komt de schavuit uit het verhaal langs, stomdronken, die ook nog eens allemaal nare dingen zegt om haar bange vermoedens te bevestigen, maar net op tijd verschijnt de held om hem even flink op z’n bek te timmeren. En ze leefden nog lang en gelukkig.”

Oké ik ben nu wel weer fit genoeg om boekje 3 terug te leggen in het nachtkastje. Voor een volgend noodgeval.

Alhoewel, ik wilde vanmorgen goed ontbijten. Maar de moed zonk me al in de pantoffels bij de gedachte alleen al aan sinasappeltjes persen, eitjes koken, thee zetten, beschuitjes smeren, laat staan havermout koken of fruit staan schillen. En toen bedacht ik een geniaal plan: ontbijt op bed! Ik zou een ontbijtje maken en dat dan lekker in bed opsnoepen.

ontbijtje.jpg

Nou, de hond heeft wel even moeten helpen met het ei (wat ze helemaal geen probleem vond) en ik heb wel ergens een pauze moeten inlassen met veel theeconsumptie, voordat ik aan mijn verwencroissantje kon beginnen, maar het ontbijt zit erin. En verder doe ik vandaag denk ik maar niks meer.

Léia

PS Nou, niks, ik ben al bijna 3 uur met dit blogje bezig geweest…

sleepy dog.jpg

PS2: Tessa lijkt ook behoeftig aan een (mijn!) ziekbed….

