Ben ik nou de enige die met afschuw die verhalen aanhoort op de radio over varkens en varkenskoppen die neergelegd worden bij AZC’s en erger nog, lallende dronkenlappen die opvangcentra voor vluchtelingen in de fik steken?

Mij doet dat toch ergens aan denken:

klklux

Hebben we dan helemaal niks geleerd?

Soms denk ik wel eens: als ik tot dat soort behoorde, dan zou ik met plezier het huis van één van die dronken lieden opzoeken en het in de fik steken. Gewoon, even laten voelen hoe het is om alles kwijt te zijn, en dan maar hopen dat je ergens opgevangen wordt…

Maar ik behoor, Goddank, niet tot dat soort. Ik reken mezelf tot de normale, fatsoenlijke mensen en die doen zulke dingen niet. Die griezelen daarvan. Die zitten ook niet achter hun krant te gniffelen als een ander zoiets gedaan heeft; dat is de categorie lafaards die met hun gegniffel al die haatgevoelens ook nog eens zitten te voeden.

Tegenwoordig schaam ik me soms dat ik woon in dat varkenskoppenland met al die oproerkraaiers die schreeuwen dat vluchtelingen moeten ophoepelen. Wordt het niet tijd dat humane mensen met een minder grote bek (want die moeten er toch ook nog genoeg zijn?) wat meer hun stem verheffen?

Léia

PS  Ik hoor zojuist dat er in Duitsland een demonstratie is geweest tégen de brandstichters! Goedzo. Ik had graag met ze mee willen lopen.

