Vroeger was alles beter. Alles was lekkerder, gezonder, leuker, gezelliger, eerlijker, betrouwbaarder, vreedzamer, maar vooral ook: de kwaliteit van alles was vroeger veel degelijker!

Gister kreeg ik nog voor mijn verjaardag een allerschattigst cadeau:

shoesock.jpg

Shoesocks.

Sokken met een stevig zooltje eronder en een ozoleuk paardenhoofje erop. Ik vond ze fantastisch en ik heb ze ook meteen aangetrokken en de hele avond gedragen.

Natuurlijk heb ik niet veel gelopen, want het was mijn feestje. Een beetje heen en weer naar de keuken, maar vooral veel aan tafel zitten en pret maken.

Wie schetst mijn verbazing, toen ik vanmorgen mijn gloednieuwe shoesocks wilde aantrekken:

shoesockstuk.jpg

Ze zijn alweer stuk!! Stuk!! Wat is dat nou weer? Alsof ik er de elfstedentocht mee heb gewandeld! Alsof ik er de avondvierdaagse op heb gedaan! Alsof de ratten eraan hebben zitten knagen!

Vroeger zou zoiets niet gebeurd zijn. Echt  niet. Maar goed: vroeger bestond er ook niet zoiets als shoesocks met een gezellig paardenhoofje erop. Toen had je alleen maar eigengebreide sokjes met een perzisch ajour-werkje. Ook leuk trouwens, maar niet zo leuk als mijn paardenvoetjes. Ik ga ze afdragen. Wie weet, als dat randje er helemaal afgeraffeld is, dan kan ik er misschien nog wel heel lang op lopen…. Gewoon toch een beetje zuinig op zijn, ik weet het anders ook niet…

Léia

