Ik knap al aardig op. Een heerlijk (door de zieke) zelf gemaakt pompoensoepje gaat er alweer prima in.

pompoensoep.jpg

Tot nu toe hield ik het bij heldere soepjes, maar deze heb ik gemixerd met de gloednieuwe staafmixer die ik op mijn verjaardag heb gekregen. Oei, een orkaan in je soeppan!

Het oorspronkelijke plan was om een paar diepvriesspinazieblokjes toe te voegen, maar die spinazie lag waarschijnlijk ook al in de vórige vriezer, want het ene pak was goed tot 2007 en het andere tot 2011. De spinazieblokjes waren niet eens meer ijshard, maar sponzig zacht…

De soep was ook niet zo dik als ik had verwacht, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik er wat roomkaas aan toe had moeten voegen. Jammer, dat had ik niet in huis. Ik vond nog een restje monchou, maar dat was plaatselijk wat van wit naar groen verschoten, dus die ging achter de spinazie aan richting vuilnisbak.

Uiteindelijk heb ik er een dot slagroom op gespoten. Was best lekker, al werd de soep er niet echt dikker van. Ik daarentegen….

Léia

 

