Dit is een kaodoku. Een kaodoku? Dat lijkt wel veel op een sudoku… en dat is ook zo.

kaodoku

Het verschil is dat je nu meer mogelijkheden hebt, want je kunt zoeken op de vormpjes én op de bekjes. Je hebt een sneubekje, een lachebekje en een streepske.
Het is een nieuwe app en vreselijk verslavend. Ik heb mezelf op rantsoen gezet, ik mag alleen tijdens het eten nog een spelletje doen. Het afgelopen weekend, toen ik onverwacht zaterdagavond vrij had en zondag alleen maak cake hoefde te bakken van mezelf, heb ik me er vreselijk tegoed aan gedaan.

En nu heb ik een ontstoken oog. En dat is vet sneu op je verjaardag!

oog

Nog niet zo lang geleden had ik last van m’n rechteroog en dit, jawel, is mijn linkeroog. Dat verhaal dat ik toen een ontsteking had opgelopen omdat ik tijdens het borduren met mijn kop in een lampje had gehangen, dat klopt dus niet.
Het ik daarvoor al een week lang niet geborduurd!!

Deze keer geef ik de schuld aan de kaodoku.

Da’s dus driedubbel sneu: voor niks niet geborduurd, op je verjaardag rondlopen met zo’n sneu oog en nu dus ook nog eens geen kaodokutjes meer.
Oh ja, en ik heb vanavond mijn wijsvinger de verkeerde kant op dubbel geklapt achter een deurkruk. Ook best zielig eigenlijk…. Of ik ben gewoon wat triest omdat m’n verjaardag weer voorbij is? 58. Al een hele meid nietwaar?

oud

Léia

