Ik geef les. In van alles. Het leukste vind ik nog rekenles geven aan Andrea. Dat is heel gezellig. Natuurlijk doen we dat niet heel saai, dat doet ze op school al genoeg; wij rekenen uit leuke boekjes.

foto.JPG

Dit is Andrea met een feesthoedje…

En plotseling stond er in een van die boekjes een vouw-opdracht. Er moest volgens de getekende instructies een bootje gevouwen worden. Ik pakte een blauw vel papier voor Andrea en een roze voor mezelf. Dapper gingen we aan het werk, maar op de een of andere manier kregen we het laatste stukje niet voor elkaar. Dat was raar, want er is een periode in mijn leven geweest dat ik me redelijk intensief met origami heb beziggehouden en een beetje bootje moet ik toch wel kunnen vouwen niet?

Het duurde me te lang en het ik smeet het roze bootje-to-be door de kamer. Sommetjes dan maar weer!

Nadat Andrea een heel lesje sommetjes in sneltempo had ingevuld, vroeg ze tot mijn grote verbazing of we het bootje nog een keertje gingen proberen. En dat terwijl ik net had zitten beweren dat kinderen tegenwoordig nooit meer iets afmaken. Nou, Andrea niet! Twee nieuwe vellen papier gepakt en een tweede poging gewaagd.

hoedje van papier.jpg

Uiteindelijk is het gelukt, al vond ik het een bootje van niks. Als hondenhoedje doet het vouwwerkje het overigens wel heel leuk…

Léia

