Gister was Martiena bij mij op bezoek. Nou ja, bezoek, eigenlijk krijgt ze Nederlandse les (Martiena komt uit Nieuw-Zeeland) en ze is ook de stok achter mijn administratiedeur. Eens per maand komt Martiena mij helpen met mijn administratie, zodat ik niet weer zover achterop raak. En dat is heel gezellig.

Martiena is heel attent. In december kreeg ik een kerstpakketje met allemaal lekkere dingen en gister kreeg ik ook twee cadeautjes, voor m’n verjaardag alvast.

vogelkopje.jpg

Het eerste was dit schattige kop en schoteltje, dat in werkelijkheid een birdfeeder is. En om er zeker van te zijn dat ik de vogeltjes ook echt ga verwennen, had ze er ook een flinke zak met zaadjes bij gedaan.

Het tweede cadeautje was een mokje met bijna kant-en-klaarbeslag, dat je met een beetje melk en wat olie moest aanmaken (minigardetje zat erbij) en dan 80 seconden in de magnetron. Nou heb ik geen magnetron…. Maar hé, een cakeje bakken kan ik wel, dus dan doe ik dat toch even in de oven?
Ahum, ik gebruik mijn oven vooral als opbergplek voor van alles en nog wat, maar de bakspullen zitten allemaal in een doos in de bijkeuken, dus een vormpje… ik had nog wel een ovenschaaltje. Dat had ik dan wel beter even kunnen invetten, want toen ik het cakeje uit de oven had gehaald bleek mijn plan om de cakeplak in vieren te snijden en dan lekker met jam ertussen op te gaan peuzelen, niet helemaal te gaan lukken.

mokje met kruimels.jpg

Dat belooft nog wat, want ik wilde voor m’n verjaardag cake gaan bakken…

Maar desalniettemin was het bakseltje best lekker en ik heb er weer een leuk mokje bij!
Happy-go-lucky!
Dank je wel Martiena!

Léia

