Lara heeft een vriendin, Fleur, die voor haar studie een onderzoek doet naar het al dan niet gebruiken van Social Media. Ik heb ten behoeve van haar onderzoek een vragenlijst ingevuld en aangeboden mee te doen met haar project: 24 uur zonder social media.

lijst.jpg

Nou lijkt het me helemaal geen probleem, want die 24 uur die gaan morgenmiddag om 12 uur in en eindigen vrijdagmiddag om 12 uur. Voor verslaafden zelfs wel vol te houden lijkt me, want morgen voor 12 uur kun je nog even snel je facebook checken en de volgende dag om 5 over 12 ben je weer bij. Je mist dan dus eigenlijk geen enkele dag.

Ik ben helemaal niet van plan om morgen voor 12 uur nog iets te checken (want dat ga ik immers toch gewoon vergeten) en vrijdag om 5 over 12 vermoed ik ook iets belangrijkers te doen te hebben. Het enige wat niet staat te gebeuren, is morgenavond een blogje posten. Al ben ik het er met mezelf nog niet over eens of dat nou valt onder Social Media of dat het meer een communicatiemiddel is, zoals sms of e-mail. Want die tellen niet mee.

Ik ga voor de gulden middenweg (dat ligt me wel). Ik schrijf morgenavond gewoon mijn wilde avonturen neer en dan zet ik ze pas vrijdagmiddag online. Niet ongerust worden dus, het gaat heus gewoon door met mijn challenge.

Eens kijken wat zo’n social mediavrij etmaal me gaat brengen…

LĂ©ia

