Gister heb ik beloofd mijn nieuwe logo te showen, en daarom hierbij met wederom veel kunst- en vliegwerk, én een dikke kreuk:
het nieuwe to be-visitekaartje (voor- en achterkant)

visitekaartje foto

Gewoon even documentje invoegen, lukte niet, dus uiteindelijk heb ik ze maar gewoon uitgeprint,  er een kaartje uitgeknipt en een fotootje gemaakt. Dit proces haperde wat toen ik het lijntje weg ging gummen aan de bovenkant, maar in ieder geval hebben jullie nu wel een idee. Leuk hè?

Roland Werkman, Studio 3. http://www.std3.nl/

Als je in zijn portfolio gaat kijken, kom je ook mijn prachtige Engelse folder tegen.
Hopelijk gaat binnenkort de nieuwe website de lucht in (die ligt ook op mijn noeste creativiteit te wachten), dan gaat meteen de hele huisstijl over.

Een nieuwe Mevrouw Smit: persoonlijker, vrolijker, wat zachter. En weet je wat ook leuk is? Dat rode potlood, dat een groen vinkje produceert. ‘Het rooie potlood’ staat voor corrigeren (houding, gedrag, studiewijze en uiteindelijk de resultaten) en het groene vinkje voor ‘een goed resultaat’. Dat heb ik eigenlijk nu pas bedacht, maar voor mensen die niet in toeval geloven: dat heeft dus wel zo moeten zijn. Vrouwelijk (kleding), stoer (duim en dat zware potlood), relaxt (houding) en vreselijk bijziend.

bijziend (2)

Dan die prachtige advertentie die Roland heeft gemaakt, tja:
– het ijs is van Piri
– het ontwerp is van Roland
– het idee is van Jaap en
– alleen de slogan was maar van mij, dus ik heb nu geen idee wie wat mag doen met zo’n plaatje.
Eerlijk gezegd gebruik ik wel eens een plaatje of een fotootje van internet en laatst ben ik daar al eens voor op mijn vingers getikt, vanwege dat er mensen zijn die erg onplezierig gaan doen als je zomaar hun foto gebruikt. Overigens verwacht ik niet dat Piri of Roland of Jaap dat gaat doen, maar als er iemand mee wegloopt, dan ben ik natuurlijk wel de sukkel die het op het internet heeft gelanceerd, dus…

Maar wel een prachtige samenwerking nietwaar?

Léia

 

