Het is een tamelijk populaire uitdrukking. Als ik eens gezellig ergens zit met mijn vriendinnen en ik zie een leuke man voorbijkomen, dan manen mijn vriendinnen mij altijd tot het ondernemen van enige achtervolgingsactie. Maar ik verzucht dan dat zulke leuke mannen over het algemeen ook een hele leuke vrouw hebben.

En dan zeggen mijn vriendinnen tegenwoordig steevast: “Dat geeft niet, want… alles kan stuk!” Eerst begreep ik dat niet, maar die vreselijke meiden insinueren daarmee dat als ik maar genoeg mijn best zou doen, ik heus dat (wellicht gelukkige) huwelijk wel kapot kan krijgen.

Nou leuke mannen, wees maar gerust: dat ga ik dus echt nooit doen!

Oké, ik geef toe, ik heb weleens aan een drankje gezeten en dan een heel lekker ding gezien, denkend: Als die mij nou een oneerbaar voorstel zou doen, misschien zou ik dan wel denken dat het welslagen van zijn relatie wel mooi zijn eigen verantwoordelijkheid is… Maar gelukkig voor mijn geweten is zo’n voorstel me nog nooit overkomen.
Het is me wel eens gebeurd dat ik een relatie aanging in de volle overtuiging dat die meneer gescheiden was en dat ineens op een feestje bleek dat ie nog steeds netjes getrouwd was! Nou ja, netjes, ze woonden al niet meer samen, maar desalniettemin had ik dat wel graag willen weten.

Maar goed, mijn ondeugende (als in niet-deugende) vriendinnen menen dus dat alles stuk te krijgen is. En vandaag kwam ik erachter dat ze waarempel nog gelijk hebben ook!
Ik zat namelijk even een half uurtje lief te borduren, en wat denk je? Het oog van mijn naald was ineens gebroken! Dat heb ik echt nog nooit beleefd!

Inderdaad, deze week gaat er bijna elke dag wel iets kapot, maar een naald….
Kan ik nou nog wel door het oog kruipen, of…. hoeft dat nou niet meer?
Gelukkig had ik nog ergens een hele naald. Maar voor hoelang?

Léia

