Die uitspraak kennen jullie natuurlijk wel. Wat is het toppunt van genieten? Samen met je lief op de bank, iets knus doen, met een goed glas wijn

Persoonlijk heb ik niet zo heel veel verstand van wijn (hoewel ik wel ooit een wijncursus heb gedaan en een heuse tastevin aan een lint voor om m’n nek heb bekomen (een tastevin is een klein schaaltje, waar de sommelier (= wijnmeneer) een beetje wijn inschenkt om te proeven)), en wat precies een goed glas wijn is, dat weet ik dus niet zo. Ik weet wel wat ik een lekker glas wijn vind, maar dat zou wel eens iets heel anders kunnen zijn.

wijn.jpg

Een goed glas wijn, dat vind ik eigenlijk vooral een groot glas wijn. En op een goed moment, is dat ook werkelijk een goed glas. Ik kwam terug uit Drachten, en toen was ik wel toe aan een borrel. Die had ik niet, maar wel een flesje wijn. Dus namen Lara en ik  een goed glas wijn.

Wel jammer dat die fles na twee glaasjes al leeg is, maar ach, dan wil je ook wel naar bed…

Léia

