Ja, ik ben weer eens druk bezig met het stellen van doelen. Dankzij Jelle, die daar een leuk boekje over heeft geschreven, heb ik vandaag weer eens even bedacht waar ik naartoe wil. En hij heeft gelijk: als je weet waar je naartoe wilt, is het veel gemakkelijker om beslissingen te nemen.

Zo heb ik een garage vol meubilair staan. Dat is niet gunstig, want het is nogal vochtig in die garage en als het daar maar lang genoeg opgeslagen blijft, kan ik het straks naar de vuilstort brengen. Pardon: de milieustraat…

Maar ik had nog niet de beslissing kunnen nemen om al die spulletjes weg te doen. Het heeft me 3 jaar gekost (en een aardige bom duiten) om al dat moois te verzamelen. En als ik nou verder zou gaan op een andere locatie, en ik heb net al mijn tafels, stoelen, kasten, bureaus en zitzakken verkocht, dan kan ik weer overnieuw beginnen!

Nou, dat kan wel zo wezen, maar als ik niet binnen 3 maanden die andere locatie heb gevonden, dan kan ik mijn schatten toch niet meer gebruiken en de vraag is maar of ik die andere locatie wel wil… (want ik heb stiekem alweer een nieuw plannetje). Dus: weg met dat spul. Als Lara weer thuis is, ga ik vragen of ze me wil helpen met fotootjes enzo om de hele handel op Marktplaats te zetten en te verkopen. Dat scheelt ook weer 5 tientjes voor de huur van die garagebox.

Heerlijk, zo’n besluit! En dan nog wat. Dat vroeg opstaan… geen succes. Inmiddels is het alweer bijna 1 uur ’s nachts en ik lig nog lang niet.
Ik heb er eens goed over nagedacht en weet je wat het is? Ik kan wel iets verzinnen, maar zolang ik niet écht een reden heb om m’n nest uit te komen, is de reden om erin te blijven (namelijk dat ik nog zo moe ben) veel zwaarder wegend. Heus, ik sta wel op als ik bijvoorbeeld naar de CNCH moet op donderdagochtend; dan sta ik om 6 uur naast mijn bed!
En toen ik nog in Zwolle werkte, zat ik ook om 8 uur al in de auto.
Maar nu heb ik mijn dag simpelweg wat opgeschoven naar de avond. En dat is geen probleem, zolang ik ’s avonds maar minstens evenveel doe als ik ’s morgens gedaan zou hebben als ik vroeger zou zijn opgestaan.

En dus besloot ik vanavond, nadat ik moedeloos door de VARA-gids had zitten bladeren, zoekend naar een leuk programma om te gaan zien, dat ik voorlopig even geen TV ga kijken. Strictly Come Dancing is tot na de zomer weer van de buis en verder is me niks het kijken waard.

tv.jpg

En nog wat. Jelle zegt: focus op 1 doel. Dus afvallen? Geen tijd voor. Gewoon geen rotzooi eten en wat meer tijd nemen om de hond uit te laten, dan moet het voorlopig maar even zijn voor wat betreft mijn gezondheid.

En ik ben gelijk begonnen. Een goed begin is het halve werk. Dat schiet al lekker op.

Léia

