Tessa en ik zitten er helemaal klaar voor:

oudejaarstafel.jpg

Ik heb met een snuggie (zo’n dekentje met mouwen) een holletje voor haar gemaakt onder de tafel. Zo voelt ze zich wat veiliger met al het geknal. En ik heb natuurlijk veel thee en chocola nodig. Drank? Ja, straks. De eerste fles is trouwens al leeg…

Voor we het jaar uitgaan wil ik graag nog even twee dingen kwijt:

jumbo.jpg

Jumbo, zoek in godsnaam in 2016 een andere verpakkingsleverancier!
Eerst heb ik met belachelijk veel moeite een (hersluitbare) chocolaatjesverpakking open moeten breken (nu niet meer hersluitbaar), bleek de chocola in een zakje te zitten dat ik open moest knippen (en dat niet hersluitbaar is). Vreselijk, wat irritant. Liefhebbers van chocola worden er toch wild van als ze niet bij de inhoud kunnen komen!
En vervolgens heb ik mijn woede moeten koelen op het vaatwasserzout, met een groot mes! Was ook absoluut niet open te krijgen. Mijn groeiende agressie heeft het pak dusdanig aangetast dat het zout er niet echt vriendelijk meer uit komt glijden.
Doe er wat aan, alsjeblieft zeg!

En dan, jongeman die mij heeft overgehaald om een Hello Fresh doos aan te schaffen, ongelooflijk bedankt. Je hebt er flink voor moeten kletsen en ik meen het nog steeds: ik zou je direct in dienst nemen als ik je kon betalen (en volgens mij ben je onbetaalbaar), maar je had gelijk: Hello Fresh is precies wat ik nodig had. Niet dat ik niet kan koken, maar het kwam er gewoon niet van. Sinds ik wekelijks zo’n fijne doos aan de deur krijg, eet ik stukken gezonder (en ook veel lekkerder).

oranjesoep (3) - Copy.jpg

 

Vanavond heb ik vast soep gekookt (en geproefd) voor morgen. Natuurlijk met mijn eigen twist. Zo heb ik kippenbouillon gebruikt (met kip) en de aardappelen had ik per ongeluk al gebruikt in de andijviestamppot, maar het smaakt weer voortreffelijk!
Wel ga ik voor m’n verjaardag een staafmixer vragen (die is Sinterklaas vergeten mee te nemen), want die soepongelukjes met mijn blender, waardoor ik dan weer de hele keuken moet soppen, daar ben ik niet meer zo blij mee. Zeker niet op oudjaarsavond.

Dat was het. Iedereen een gezellige avond en een heel rustig begin van 2016 toegewenst.

Léia

