Ik heb het hier geloof ik nog nooit hardop durven zeggen, maar ik droom er al jaren van om wat vroeger op te kunnen staan…

Nou werk ik vaak ’s avonds, soms wel tot na tienen, dus daarna nog even zitten, wat drinken, misschien nog even wat bloggen en dan is het ook zomaar laat. Dus, dan mag je ook best wat later opstaan toch? Maar dat is het probleem niet echt. Het probleem is dat ik mijn bed niet uit kom (als dat niet per se hoeft).

’s Avonds bedenk ik dan al die dingen die ik graag lekker vroeg wil doen en oh wat zou het toch fijn zijn als ik een beetje op tijd naast mijn bed zou staan…
en de volgende morgen ben ik dat allemaal vergeten en is er maar één ding wat me heel erg fijn lijkt, en dat is me nog even omdraaien.

Maar vanmorgen ging ik er serieus mee aan slag. Gisteravond lag ik om kwart voor 12 in bed (dat ga ik nu geloof ik niet meer halen). Tijd zat om genoeg uurtjes te maffen en dan om 8 uur op te staan (ik wil ook weer niet overdrijven meteen). Nog even lezen. Oké, ander boek dan? Afijn, anderhalf uur later slaap ik nog niet. Weg die boeken, ogen dicht en focussen op je ademhaling. Ik weet niet precies hoe laat ik uiteindelijk in slaap gevallen ben, maar om half 3 heb ik nog wel even op de wekker gekeken.

Klokslag 3:33 (zulks onthoud je) schrik ik wakker van de hond die de trap afrent. Dat loopje had bij mij een alarm af doen gaan en het getrippel door de gang bevestigde mijn angstige vermoeden: de hond had hoge nood.
Ik was rap mijn bed uit, hond even in de tuin, slokje drinken en even rap mijn bed weer in. Lig ik verdorie weer wakker!

Acht uur ging de wekker af. Ik heb hem een flinke dreun gegeven en ik dacht “Skijt!” Die cursus volg ik namelijk. Maar gelukkig was het om half 9 alweer raak met de hond en toen ben ik er maar uit gebleven.

Volgende punt van orde: het ochtendritueel. Nou heb ik wel een ochtendritueel, maar in het kader van vroeg opstaan had ik er wat aan toegevoegd, zoals een half uurtje op de Wii en ontbijten…
Vanmorgen ging ik kijken hoelang mijn ochtendritueel ging duren, dat is dus inclusief de hond uitlaten, douchen, sinappeltjes persen, de hele rambam. Nou, om half 12 was ik klaar. Ik heb een ochtendritueel van 3 uur! Ja, dan mag je wel om 6 uur opstaan ja!

foto.JPG

Morgen de herkansing. Ik ben nu in ieder geval wel flink moe (en de hond ook gelukkig). Jelle zegt dat het 30 dagen gaat duren voor mijn nieuwe gewoonte is ingesleten. Dat is fijn, want dan ben ik in ieder geval op mijn verjaardag op tijd op…

Léia

