Op aanraden van Jetske (ik geloof zelfs dat ze het me meermalen heeft aangeraden voordat ik eindelijk een keertje echt ging kijken), ben ik op de website SoChicken terecht gekomen.

https://sochicken.nl/

Het is de website van Jelle Hermus, en Jelle is dol op lijstjes. Dat treft, ik ook. Zijn hele website staat vol met ontzettend prettig geschreven artikeltjes over hoe je kunt broeden op een gezonder, vrolijker, gemakkelijker, productiever, in ieder geval prettiger leven.

Nou heb ik misschien ook alle boeken wel zo’n beetje gelezen waar Jelle informatie uit put, en ik heb ook al die boeken samengevat in een soort van “welke stappen moet ik zetten om ook zo succesvol, gelukkig, vrolijk of gezond te worden”-lijstjes, maar er is een enorm verschil tussen Jelle en mij:
Jelle heeft alles ook nog in praktijk gebracht!!

Ja, ja, dat heb ik ook wel (geprobeerd), maar ik hou het nooit zo lang vol. Jelle wel. Die staat tegenwoordig ’s morgens vroeg op. Die maakt zijn dromen waar, omdat hij een lijstje maakt van de hobbels die hij moet overwinnen en daar doet hij dan ook wat aan. Hobbeltje voor hobbeltje. Fantastisch!!

En wat nou zo leuk is: Jelle geeft ongelooflijk praktische tips om dat ook te bereiken. Hij weet van al die hobbels en hij vertelt hoe je daar overheen moet klimmen, hoe je tóch door kunt zetten; hij erkent alle valkuilen en geeft tips hoe je eroverheen kunt springen, of er weer uit kunt klimmen als je er toch in gekieperd bent.

jelle-hermus-sochicken.jpg

Ik hou van Jelle! Ik heb me ook ingeschreven op 1 van zijn E-cursussen en lieve mensen, het is echt geweldig. Niet zo’n flutverhaal dat je dan doorworstelt op een druilerige zondagmiddag, nee; je krijgt dagelijks een portie wijsheid, je moet er mee aan het werk en dan gewoon een hele dag wachten voor je weer verder mag. En geloof het of niet: dat is voor mij een reden om mijn bed uit te komen.

Ik ben overigens waarschijnlijk de enige Nederlander die de website van SoChicken nog niet kende, want hij heeft al heel veel prijzen gewonnen en duizenden volgers, maar ik wou toch even vertellen hoe geweldig positief ik het vind en hoe heerlijk warm ik ontvangen ben in zijn broednest…

Dank je wel Jelle. Vanavond ga ik vroeg naar bed, want ik kan toch potverdorie ook wel vroeger opstaan? Ook al hou ik enorm van mijn bed als het nog zo koud is en donker en ik nog zo moe ben…
Stap 1: vroeger naar bed. En wel nu!

En morgen verder met les 16 (beschikbaar vanaf 6 uur).

Léia

 

