40 jaar geleden ging ik met mijn vriendin Dini op tienertour. Een week door Nederland treinen, waar je maar heen wilde. Ik ben tijdens die week (onder andere) mijn trein-mis-angst kwijt geraakt.

Op een van onze tourdagen belandden wij in Amsterdam. Twee tienermeisjes die wat liepen te dwalen door Amsterdam. Tja. Plotseling stonden we voor Tuschinski. Daar draaide de filmmusical Jesus Christ Superstar. We keken elkaar aan: zullen we? En we gingen.
Totaal overdonderd kwamen we weer naar buiten. Dat was nog eens wat.

jc.jpg

Nu 40 jaar later kreeg ik een berichtje van Dini: of ik mee wilde naar JC Superstar, de live musical met de originele filmcast (nou ja, gedeeltelijk, want de meesten zijn inmiddels wel dood, denk ik). Natuurlijk, riep ik uit. Helaas niet in Amsterdam deze keer, maar in Den Haag. Nou, daar zijn we 40 jaar geleden vast ook wel naar toe getreind.

jc oud.jpg

Morgen is het zover. De échte Jezus, 40 haar ouder en live. Ik weet nog steeds niet wat ik aandoe. Dini gaat in iets roods, dat heb ik niet. En mijn hippie-outfitjes heb ik ook al meegegeven aan De Lege Knip.
Maar een feest gaat het worden. We gaan keihard meezingen en staan!!

Ik heb er zo’n zin in!

Léia

