Vandaag was het weer CNCH en zoals ik vorige week al heb gemeld, was het vanochtend een kerstontbijt op Jaaps vrije varkentjesboerderij. En kippen ook trouwens, waarvan ik vanochtend tegen 2, die mij voor de voeten liepen, heb gezegd dat ik ze met de Kerst ging opeten…

Jaap had zoals gewoonlijk (naast de goddelijke ham, het overheerlijke spek en de verse eitjes, de yoghurt en kaas van Buurvrouw Durkje en granola van tante Luus) weer een leuk idee. Omdat er deze keer geen gasten bij waren, hebben we elkaar verteld over het ondernemerzijn in relatie tot onze relaties. Familie en geliefden enzo. Ondernemers onder elkaar die vertellen over de sociale kant van het ondernemerschap. Zo leer je elkaar alweer van een andere kant kennen.

Het was een heerlijke ochtend. Maar… dat was nog niet het eind van mijn heerlijke dag. De vriendschap van CNCH-leden blijft namelijk ook nadat ze (meestal om reden dat ze het te druk hebben gekregen met de handel) hun lidmaatschap hebben beëindigd. Zo kijk ik voor Germ Hosper, van Frieschen Bedden (die bedden zijn bijna net zo lekker als de varkentjes van Jaap) zo nu en dan zijn nieuwsbrief even na op taalmooiigheid.

En vanavond stond Germ bij mij op de stoep, met een heus kerstpakket van Kaasboer Siebren.

germpakket.jpg

Dat was wel het laatste wat ik verwachtte en ik was er gewoon wat ontroerd van. En dat was nog voordat ik het pakket had uitgepakt (want ik was nog aan het lesgeven). Wijn, olijven, chocola, worst, verschillende kaasjes natuurlijk, toastjes en pittige salade, een heel kerstbrood, een potje mosterd, alles wat ik nog vergeten ben en een hele rollade!!

Echt te gek Germ, heel heel heel erg bedankt!

Léia

