Nee, ik vergis me niet, ik weet heus wel dat het morgen (eigenlijk al vandaag, maar ik moet nog naar bed, dus voor mij is het nog morgen) pas 5 december is. 5 december: Sinterklaasavond!

bram-van-der-vlugt-sinterklaas.png

En ik weet wel dat Sinterklaas er een heleboel meer werk van heeft dan wij. Die zit nog op het laatste moment mutsen te breien en surprises in elkaar te flansen (die dan niet in de lijst blijken te passen) en die zit de halve nacht nog gedichten te bedenken en nog kadootjes van onmogelijk formaat in te pakken in restjes papier; en toch ben ik er ook knap moe van.

Dit jaar hebben wij Sinterklaas bericht dat we zijn verjaardag gaan vieren bij mijn zoon en zijn vriendin thuis. Dus al te veel drukte van het eten heb ik ook al niet. En toch verzuchtte ik vandaag: als het eerst maar weer 6 december is. Lekker uitslapen, lekker spelen met je kadootjes, lekker smullen van de chocoladeletters en de marsepeinen varkentjes, lekker even helemaal niks meer hoeven te doen met plakband en bubbeltjesplastic.

Maar ik moet niet zeuren. Sinterklaas komt pas tegen de avond langs en voor het zover is, rollen er nog heel wat rijmelende woorden uit de printer. Het belooft weer een groot feest te worden. Let maar op. Morgen meer…

Léia

