Vanmiddag was ik er weer bij!

Hart voor Heerenveen organiseert elk jaar onder de bezielende leiding van Renske Osenga een Meet en Match in Het Posthuis theater.

hart voor heerenveen.jpg

Wat is een meet en match? Ik hoor het jullie denken. Nou, dat is een evenement waarbij het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties elkaar ontmoeten en ja, je raadt het al, matches maken.

De vraag is vooral: wat kunnen maatschappelijk betrokken ondernemers doen voor organisaties, met een gesloten beurs?
Voorheen bood ik altijd mijn vergaderruimte aan, waar door bijvoorbeeld het Wereldnatuur Fonds, het Julia Jan Wouters Hospice, de Hersenstichting en Humanitas dankbaar gebruik van werd gemaakt.
Maar ook bood ik aan om websites of nieuwsbrieven te redigeren, want als je geen geld hebt voor een beetje kundig tekstschrijver, dan laat de kwaliteit van webteksten en dergelijke, ondanks alle goede bedoelingen, nog wel eens te wensen over. Gek genoeg wordt daar weinig gebruik van gemaakt. Maar nou ja, dit jaar had ik weinig anders te bieden…

Gelukkig word ik al wat vaardiger in dat genetwerk (met dank aan de CNCH). Ik stapte dus vrolijk op mensen af en vroeg of ik misschien iets voor ze kon betekenen. En ja hoor, ik ga voor een meneer van vluchtelingenwerk een nieuwsbrief opzetten en een werkgroep die een evenement organiseert om jongeren een betere start op de arbeidsmarkt te bieden, mag ik helpen met bijvoorbeeld het houden van sollicitatiegesprekken (en daar dan feedback op te geven) of het beoordelen van CV’s of misschien het geven van een workshop oriëntatie voor sollicitatie. Mogelijkheden genoeg!

En ik heb een afspraak met de directrice van een school in Nijehaske, die wellicht een leuke plek heeft om mijn bedrijf te gaan huisvesten!

Deze maatschappelijk betrokken onderneemster heeft weer een leuke middag gehad. En een geslaagde middag was het ook, want Hart voor Heerenveen heeft in één middag voor ruim € 72.500,00 (ja, dat lees je goed!) werkzaamheden gegenereerd door bedrijven aan maatschappelijke organisaties. Ik vind het een fantastisch initiatief.

En volgend jaar ben ik er zeker weer Renske!

Léia

PS  Waar was nou toch die mevrouw die die zalige wijn verkocht voor de stichting Leergeld?

